vraagje over IUI

Hoi meiden,

Ik lees heel vaak dat er een mk komt bij vrouwen die via iui of een andere behandeling zwanger zijn geraakt.

Is dit toeval, komt het door de hormonen die je slikt of spuit of is het omdat er iets mis is met de man en/of vrouw waardoor je een miskraam krijgt.

Ik ben nu zelf zwanger van mijn 5e IUI, maar ben hier zo verschrikkelijk onzeker over geworden.

Maandag mijn eerste echo, maar ben zo bang dat het niet goed zit.

groetjes San

hoi sannie,

zelf weet ik niet of je verhoogde kans hebt op een miskraam als je een iui of ivf behandeling hebt gehad.... wat ik wel weet is dat een miskraam kans heeft van 1 op de 8 vrouwen... ik heb zelf ook een miskraam gekregen na een behandeling van duphaston en clomid maar mijn gynaecloog heeft gezegt dat het niet van de behandeling komt maar dat 1 op de 8 vrouwen het mee maakt met of zonder behandeling... ik heb toen ook gevraagt of ik nu verhoogde kans heb op een miskraam omdat ik nog steeds aan de medicijnen ben om zwanger te worden (puregon spuiten) maar daar heeft hij nee op gezegt en dat ik net zoveel kans heb op een miskraam als alle andere vrouwen...

heel veel succes en ik hoop voor je dat ik je zo een beetje heb kunnen helpen... en dat deze zwangerschap goed gaat...

liefs

hoi caritas,

Dank je voor je reactie! Je hebt me enorm geholpen. Ik was echt bang dat ik een verhoogd risico liep door clomid gebruik.

Ik zal maandag moeten afwachten voor meer duidelijkheid.

liefs x

Terug
Bovenaan