vraagje over kinderopvang

Voor een vriendin de volgende vraag:
Zij heeft (in ieder geval voor een maand) een baantje bij een uitzendbureau, ze zoekt een vaste baan maar dit duurde lang. Dus voorlopig eerst maar uitzendwerk. Haar man werkt in de bouw, contract van een jaar.
Hun dochtertje is bijna twee jaar en ze zitten heel erg krap.
Waar hebben ze recht op qua kinderopvang? Hoe kunnen ze opvang zoeken het beste aanpakken (zoekn naar kdv, oppasmoeder etc?) ook zodat het qua budget goed te doen is?
Wie heeft goede adviezen? Het gaat trouwens om Amsterdam noord.
Alvast bedankt!
 
Hallo,

Ik werk ook via uitzendbureaus en heb dus niet altijd werk, maar wel altijd opvang nodig. Als ik de plaats opzeg en later weer een plaats nodig heb kom ik weer op de wachtlijst terecht.
Dus vorig jaar de belastingdienst gebeld.
De ambtenaar vertelde mij dat je al recht hebt op vergoeding als je minimaal 1 dag inkomsten hebt.
Dus het belastbaar inkomen van de man + een geschat bedrag aan inkomen van je vriendin moet bekend zijn alsmede de prijs van de opvang (moet wel erkend zijn). Het formulier op www.belastingdienst.nl downloaden en invullen. Je kan zelf zien hoeveel je terug krijgt. Ik heb het formulier pas in mei 2005 ingevuld (omdat ik toen pas werk had) en heb   het bedrag keurig verdeeld terug gekregen. Bij de definitieve aangifte 2005 wordt gekeken of je teveel hebt betaald of te weinig hebt terug gekregen. Ik heb mijn inkomen hoger ingeschat dan werkelijk. Zo zit je safe wat betreft terugkrijgen of bijbetalen.
Hoop dat dit je de weg wijst. En de belastingdienst gewoon bellen helpt ook.
Succes
 
Terug
Bovenaan