Vraagje over kolven...wie kan mij helpen?

A

Anoniem

Guest
Hey meiden!!

Ik wil wat melk gaan kolven om zo een voorraadje in de vriezer te hebben... Nu heb ik al t een en ander geprobeerd en t wil niet echt lukken  Dat wil zeggen, als ik een normale voeding kolf gaat t prima, dus dat is  het probleem niet.
Ik weet alleen niet goed wanneer ik  het beste kan kolven om dus  wat achter de hand te hebben. Als ik direct na een voeding kolf komt er bijna niks meer uit en als ik tussen 2 voedingen door kolf, dan komt Maud bij de eerstvolgende voeding tekort....dat lijkt me ook niet de bedoeling he  
Hoe doen jullie dat? Komt t iemand bekend voor?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen hoor!!

Liefs Lotte

Kolf meteen na de voeding - een uurtje wachten maakt het minder waarschijnlijk dat de borst zo vol mogelijk zal zijn voor de volgende voeding.
Plaats de tepel in het midden van het borstschild (anders dan de tepelplaatsing in de baby's mond, die nooit in het midden moet zijn en gericht naar het gehemelte van de baby.
Zet de kolf in de laagste stand waarmee melk uit de borst verkregen wordt, niet de hoogste stand die je kunt verdragen.
Kolf 15 minuten aan beide kanten. Als de borsten 'leeg' raken voordat de 15 minuten op zijn, kolf dan tot er niets meer uit komt en dan nog twee minuten.
Denk eraan, kolven mag geen pijn doen.

Heb ik gekopieerd van borstvoeding.com

Zelf kolf ik om een voorraadje aan te leggen 's ochtends. Mijn zoon
haalt zijn eerste voeding 's ochtends altijd maar uit één borst, de
andere kolf ik soms af. Vanmorgen haalde ik uit die ene borst maar
liefst 180 milliliter. Als ik zelf tussen de voedingen door kolf, komt
er overigens ook maar weinig uit.

Hoi,

Ik zelf kolf alles gewoon af en geef dan de fles.
Wat er overblijft vries ik in.
Maar ik heb zoveel melk dat mijn vriezer nu uitpuilt.
Per voeding haal ik per borst 150 ml mnimaal.

Groetjes mirjam (ruy 8 weken)

Terug
Bovenaan