Vraagje over kolven

Hallo iedereen!

Vraagje: wordt de BV net zo gestimuleerd als je kolft of is het dan toch iets minder dan wanneer de kleine aan de borst zit? en hoe vaak zou je dan moeten kolven om een optimaal effect te krijgen? en hoelang hebben borsten nodig om van leeg naar vol te gaan? Wat een vragen he!

Mijn dochtertje is 10 dagen oud en komt om de 3 uur. Ik wil graag een voorraadje aanleggen, zodat manlief haar ook de fles kan geven. Op dit moment is hij bruin bier halen, omdat ze nu een beetje leeg zijn! ha ha


Groetjes Pinky
 
Hoi Pinky,

Gefeliciteerd met je dochtertje.

Het beste worden je borsten gestimuleerd door je dochtertje aan te leggen.

Ik ben zelf begonnen met een voorraad aanleggen door na iedere voeding te kolven. De eerste keren kwam er niet meer dan 10cc uit maar al snel merk je dat er toch meer komt. Wel kolfde ik iedere borst 7 minuten ook al was ie leeg maar dan word de borst wel gestimuleerd. Zodra het gevoelig word stoppen. Ik spaarde dat van de hele dag op en dan deed ik het in de vriezer.

Als je dochtertje maar 1 borst drinkt per keer dan kan je de andere kolven.

Als je voed op verzoek zal er eigelijk altijd melk zijn. Je zal merken dat je borsten snel weer vol zijn ook al voelen ze niet oz aan leg je je meisje aan dan komt er toch melk.

Heel veel succes groetjes joyce mama van Mara bijna 8 maanden bv
 
Je kan 's ochtends de ene borst geven en de andere borst afkolven om een voorraadje aan te leggen.
Je borst wordt het beste geleegd door je kindje, maar als je dmv kolven je produktie wil opkrikken, dan kun je om de 2 uur gaan kolven.
Vaak is je kindje volgen al genoeg om de produktie op precies het goede niveau te krijgen.
Ook een nachtvoeding zorgt5 voor een hoger produktie, omdat je prolactinegehalte dan hoger is.

Van bruin bier, noten, anijs, enz, is nooit aangetoont dat het echt meer melk oplevert. Als je het lekker vind gewoon drinken, maar verwacht geen wonderen.

Succes.

Groetjes Monique mv Tobias (13mnd bv0 & Jeina (5mnd en aan de borst)
 
Terug
Bovenaan