vraagje over kolven

Hallo,

Ik vroeg mij af hoeveel ml je een baby van 3 weken moet geven als je begint met kolven?
BV gaat helemaal prima, maar wil ook manlief een keer de fles laten geven. Dit is misschien ook makkelijk voor de kleine zodat hij ook kan wennen aan een flesje.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Kan er weinig informatie over vinden.

Groetjes Becca
(augustus forum)
 
hallo Becca, Het is al weer een paar maandjes geleden voor mij, maar ik kolfde per keer een flesje van ongeveer 100 cc vol en gaf mijn zoon dat. Meestal ging er ongeveer 60-80 cc van op. 'T is ook maar net hoe hongerig je kind is.
Succes ermee! Groetjes Renny
 
Hallo Becca,

100cc is inderdaad een goede hoeveelheid om aan te bieden aan een baby
van 3 weken. het kan zijn dat hij dan wat laat staan, maar meestal
zitten ze gemiddeld zo rond de 100cc. meer als 120cc mag hij zowiezo
niet hebben.

en anders moet je het even met het consultatiebureau overleggen?!

succes!

groetjes mirthe

 
Hoi Becca,
Ik weet niet hoe zwaar je dochtertje is maar bij flesvoeding geldt de regel dat ze  tot 4 maanden 150 ml melk voeding  per kilo gewicht per dag moet binnen krijgen. Hiermee kan je uitrekenen wat dat ongeveer per flesje is als je uitgaat van het aantal keer dat je dochtertje per dag wil drinken.
Groet
Lies
 
Hai,

Ik heb het altijd gewoon op gevoel gedaan en ik denk dat jij dat ook het beste kan doen, uit je verhaal maak ik op dat je je man een flesje wil laten geven en dat jij gewoon in de buurt bent..... Kolf een hoeveelheid af (net wat er dan uit komt) en laat je man dat in het flesje geven (kolf wel bijtijds en laat je man het flesje geven voordat je kleintje echt gillende honger heeft). Of als je al afgekolfde melk hebt staan, warm je dat op en als je kleine echt niet wil (komt voor) dan kan je alsnog de borst geven.  
Gewoon kijken hoe de kleine reageert, lijkt het nog niet verzadigd, kan je nog een toetje uit de borst geven. Is het flesje wel voldoende en blijft er zelfs nog een beetje over, dan weet je gelijk hoeveel er gedronken wordt. Al is dat gegeven ook niet altijd hetzelfde, want je baby drinkt de ene keer meer dan de andere keer.
Je doet het nu puur om je baby te laten wennen aan het flesje en als je straks echt even weg moet heb je toch meestal meerdere voedingen klaar liggen (vriezer). Ik vond het wel handig om voedingen van ca 100 cc in te vriezen, deze hoeveelheden zijn onder warm water snel ontdooid en opgewarmd en als één zakje niet genoeg is, is het volgende zakje snel genoeg gemaakt.
Borstkinderen zitten niet vast aan een vaste hoeveelheid voeding, drinken ze de ene keer minder dan komen ze gewoon wat eerder voor een volgende voeding. Volg gewoon je gevoel en kijk naar je kind.

Succes
 
Voor specifieke vragen en info over borstvoeding en bijbehoren kun je ook goed terecht op hun forum via www.borstvoeding.nl.
Ik geef nu al 9 maanden bv en het bevalt prima, voor diverse vragen en probleempjes kijk en keek ik ook regelmatig daar. Ook nu we in de fase zijn van bijvoeding (met 6 mnd)  hebben ze  daar een speciaal forum voor.
De hoeveelheid dat je kindje drinken moet, weet ik ook niet meer precies. Er is wel een bepaalde formule voor, maar die zul je daar waarschijnlijk ook wel tegenkomen.
Wat ik zelf wel heb gedaan is zo snel mogelijk proberen te beginnen met een voorraad aan te leggen. Want als je weer moet beginnen met werken en het kolven wil dan niet helemaal lekker lopen heb je in ieder geval niet de druk dat het moet. Je hebt immers een voorraad liggen.
Ook heb ik de eerste maanden mijn man de fles laten geven, zodat ze wist dat ze bij mij de borst krijgt en bij een ander de fles.
Succes,

Marianne
 
Hoi,

Sluit me helemaal aan bij de vorige 2 reacties. Heb mijn dochter 2 jr bv gegeven. Maakt niet uit hoeveel je zou geven, inderdaad de ene keer drinken ze meer als de andere keer en het mooie van borstvoeding je kan er nooit te veel van geven en helemaal niet als je op verzoek voedt.

Ik heb geprobeerd in het begin wat te kolven en dan gaf ik eerst een paar slokken uit de borst (als ze te hongerig was en de fles lukte niet of ging niet snel genoeg gaf ze er de brui aan) dan kon papa de fles proberen (vaak liep ik dan even weg, anders rook ze mij en dan wist ze dat de borst in de buurt was en dat was het aller makkelijkst) en dan kreeg ze vervolgens nog een toetje.

En helemaal super dat de link naar de borstvoedingsforum d'r bij staat :)

Succes!

Meggy,
moeder van dochter Marianne en zwanger van een broertje of zusje
 
Terug
Bovenaan