Vraagje over kolven

A

Anoniem

Guest
hoi allemaal

ik wil straks bv geven en ook gaan kolven. ben erg benieuwd wat jullie ervaringen zijn met een electrische kolf en een handmatige, waarom heb je voor de een of de ander gekozen?

alvast bedankt voor jullie reacties.

groeten Petra

hoi petra,
ik heb zelf de medela dubbele eletrische kolf en de enkele electrische kolf gebruikt. ik hoorde van een vriendin dat met een handpompje best veel tijd in beslag kan nemen en dat had ik gewoon niet met mijn 2 meisjes.
ik vond de dubbele erg fijn, maar omdat hij zo duur is, heb ik uiteindelijk de enkele gekocht.

Groetjes,
petra

hoi
Ik ben in het ziekenhuis begonnen met elektrisch kolven, dus toen ik thuis kwam en ons kleintje nog moest blijven ben ik ook een elektrische wezen kopen, een enkele, Nou dat ding die ik gekocht had maakte zoveel herrie dat de charme er snel vanaf was bij mij.
Ik kon een hand kolf lenen van iemand, van avent, en die ging als een speer. Was sneller klaar als met die elektrische en vond het ook leuker om te doen zonder die herrie.
Bij die eletrische was het ding wat je om je borst doet gewoon van hard plastic en bij de hand kolf zit er een soort rubbere binnending in die je hele tepel een soort van masseert.
Deed bij mij ook minder pijn en je kan dan ook nog zelf bepalen in welk tempo je je borst kolft. Die elektrische kan je ook wel harder en zachter zetten maar echt lekker is het niet.
veel succes
groetjes jolanda

Hoi,

Ik had bij mijn oudste eerst een Medela handkolf (gekregen van mijn schoonzus), maar dat vond ik niks. Ik deed er heel lang over. Toen heb ik een enkele electrische kolf (ook van Medela) aangeschaft, maar die maakte veel herrie, maar ik was best wel tevreden.
Bij mijn jongste (nu 6 maanden, ik kolf nog steeds) heb ik een dubbele electrische kolf (ook van Medela gekocht), omdat de enkele kapot is gegaan (deze heb ik echt veel gebruikt). Het kost wel wat, maar ik ben super tevreden met deze kolf. Ik ben  binnen 5 minuten klaar met kolven.

Hoi,

Ik heb de madela swing (enkele electr pomp) en vindt het een fijn ding voor zover je kolven fijn kunt vinden. Het werkt goed en hij is makkelijk mee te nemen voor bijv op mijn werk. Mijn dochter is 6en halve maand en ik ben blij dat ik geen handpomp heb genomen. Bij mij duurt het even voor het opgang komt en anders had ik denk ik reuze spierballen gehad.

Succes met je keuze.

Gr Bizu

hoi ik heb bij mijn beide kindjes gekolft... nu had ik een handpompje en raadde mijn kraamhulp de electrische van medela aan ...die heb ik gekocht... en vond het tien keer niks... met de hand kolf ging het vele malen sneller... ik denk dat het bij ieder verschillend is........................ heel veel succes

Dank jullie wel allemaal voor  jullie reacties. het is me wel duidelijk geworden dat iedereen er echt een andere mening over heeft, maar ik zal jullie ervaringen zeker meenemen in mijn keuze.

groeten Petra

bij mijn oudste zoon had ik een handkolf, ik gebruikte hem alleen om af en toe de druk er even af te kolfen. om een complete voeding af te kolfen is het een ramp. het duurt lang en je krijgt heel erg last van je handen!
nu ben ik 3 weken geleden bevallen van nog een zoon en hij moest 2 week in het ziekenhuis onder de lamp liggen omdat hij te geel was. dus snachts voeding afkolfen die ze in het ziekehuis in een flesje konden geven. ik heb toen een heel simpel electrice kolf gekocht en dat ging prima.

Terug
Bovenaan