vraagje over kraampakket?

hoi meiden

heb ff een vraagje aan jullie over een kraampakket krijg je die alleen als je thuisbevalt of ook als je gewoon ik het ziekenhuis bevalt en zijn er ook meiden bij die via het groeneland verzekerd zijn en ook een kraampakket via hun gehad of dat niet?

groetjes bianca

hoi Bianca,

hoe het werkt bij jouw verzekering weet ik niet, maar ik kreeg gewoon een kraampakket thuis terwijl ik meteen aangegeven had in het ziekenhuis te willen bevallen.
Maar ik denk dat iedereen zo'n pakket krijgt want je weet maar nooit hoe het zal lopen tegen die tijd.
Bel ander even met je verzekering, dan weet je het zeker.

Groetjes,
Tamar

Hallo,

Iedereen krijgt een kraampakket.
Je kunt een weeenstorm krijgen en dan kun je niet meer naar het ziekenhuis toe komen. Ook moet je zorgen dat je bed hoog genoeg is en dat je een aantal dingen wel in huis hebt.

Ook ik wil in het ziekenhuis bevallen. Onze cursiste zei dat het zelfs kan gebeuren dat als je eindelijk naar het ziekenhuis mag je absoluut de auto niet meer in wilt en dus toch tuis bevalt.

Groetjes jmak

Het hangt er niet alleen vanaf waar je verzekerd bent maar ook hoe.
Als je aanvullend verzekerd bent krijg je t pakket vaak wel van de verzekering, anders niet.
Als je het pakket niet krijgt moet je hem hoe dan ook kopen (schijnt niet zo duur te zijn)

Ookal heb je gepland om in het ziekenhuis te bevallen, ook dan moet je een kraampakket hebben. Ten eerste omdat je niet weet hoe het tegen die tijd loopt.
Misschien komt het ineens zo snel dat je geen tijd meer hebt om in t ziekenhuis te komen.

Ook zitten er een aantal dingen in die je hoe dan ook nodig hebt. Maar daar weet ik even het fijne niet van.

Hoi Bianca,

Bij het Groene Land krijg je er een als je aanvullend verzekerd bent. Ik zit ook bij het GL. Ik weet niet hoever je bent, maar als je je voorkeur voor kraamzorgbureau doorgeeft vragen ze gelijk een pakket aan. Deze krijg je rond je 7e maand.
Op de site van het GL staat alle informatie.
Succes!

Grts, daantje

Hallo,
ik zit bij ohra, maar kreeg geen kraampakket! Dus idd ff tjecke of je er eentje opgestuurd krijgt.
Anders is deze zo aan te schaffen hoor!

Gr. Saskia (39wk en 6dg)

Hoi Bianca,

ik ben ook verzekerd bij hgl en heb gewoon een kraampakket gekregen, ondanks dat ik op medische indicatie in het ziekenhuis ga bevallen. Er zitten ook dingen in die je al kan gebruiken voordat je gaat bevallen, zoals een zeiltje om je matras te beschermen, mochten je vliezen breken. Verder zit er ook kraamverband en zo in en een kleinigheidje voor de baby. Kijk anders even in je polisvoorwaarden. Wij zijn trouwens vier sterren verzekerd, want dan krijg je de kraamzorg 100% vergoedt.

Groetjes van Marloes

Maakt een zorgverzekering geen verschil tussen een pakket voor een thuisbevalling en een ziekenhuisbevalling? Ik moest dat namelijk invullen toen ik me inschreef. Alsof ik nu al weet waar ik wil/moet bevallen. Ik heb 'thuisbevalling' ingevuld, dan krijg je volgens mij het meest uitgebreidde pakket. Hebbe, hebbe, hebbe

Terug
Bovenaan