vraagje over kraamuitzet.

A

Anoniem

Guest
Nou wij hebben gister het babykamertje opgehaald. We hadden een leuk kamertje via marktplaats gekocht. Nu staat ons hele huis vol met delen babymeubeltjes. Manlief gaat maandag de boel in elkaar zetten. Maar nu beginnen bij mij de koopkriebels te komen, maar wat moet ik allemaal aanschaffen. Het is onze eerste en hoor van iedereen dingen langs komen waarvan ik denk wat is dat. En wat moet ik daar mee. Vol me heel onnozel maar ik  ben in een nieuwe wereld beland waar ik nog niks van af weet. Lees me helemaal suf, heerlijk al die info. Maar nou zoek ik eigenlijk iets van een lijstje waarop staat wat ik allemaal moet aanschaffen; buiten de logische dingen als box, wandelwagen enz.
Wie kan mij vertellen waar ik zo iets kan vinden en uitdraaien?

Als je bij Google intypt 'baby uitzetlijst' dan krijg je allerlei sites met uitzetlijstjes!
Die van de Hema is dan denk wel ideaal voor je want daar staan de plaatjes bij van wat het is!
Mocht je nog vraagjes hebben over bepaalde dingetjes waarvan je denkt heb ik dat nu echt nodig? Vraag je het gewoon hier, daar zijn we toch voor! hahaha

Liefs L81

Hoi,

De meeste lijstjes zijn te uitgebreidt en je doet met veel dingen helemaal niks. Dit is wat ik van veel mensen hoor.
Mijn kraamzorg had ook een lijst (veel minder uitgebreidt dan die van de meeste winkels) en dat zijn de spullen waarvan zíj vinden dat in huis moet zijn.
Ik hou die lijst dus aan. Dan heb je alles in huis waarmee je kraamzorg graag werkt en als je nog iets nodig hebt dan is dat zo bijgekocht hoor.

Succes

Reneke

Bedankt voor jullie reactie hier kan ik wat mee. Ga even lekker bij de hemasite kijken en ga ook een lijstje aanvragen bij mijn kraamzorg. Komt vast goed. Maar het is zo wennen allemaal een hele nieuwe wereld gaat er voor mij open. hahahaha

de lijstjes zijn altijd erg lang en er staan idd wel dingen op die ik niet gebruikt heb. Je kan het zo gek maken als je zelf wil

Flanellen luiers zijn hier ongebruikt, navel of overslag truitjes niet gebruikt. de tummy zo goed als ongebruikt, evenals het bad en standaart. Wij namen de kids al vroeg zelf mee onder de douche of bad.

Kort lijstje; maxi cosi, kinderwagen, box, kleertjes (3 sets), jasje, rompers (6), hydrofielluiers (8), boxkleed, kammetje/borsteltje, onderlaken/laken/deken (2), aankleedkussen (1), ak hoezen (2),

Ik zou de wipstoel, kolf, kinderstoel, buikdrager pas kopen op het moment dat je ze echt nodig hebt.

Misschien een handige tip! haal een boek bij de babyspeciaalzaak, knip hieruit alles wat je leuk vindt incl prijs. Doe ze in een envelop en laat iedereen gaandeweg iets eruit kiezen wat ze willen cadeau geven. Dan heb je voor elk budget iets, en heb je alles wat je wilde hebben!! Zo hebben wij het met de verjaardags, kerst en sint cadeaus gedaan

Het is wel handig om meer hydrofiele luiers te kopen dan op het lijstje staan. Die gebruik je echt voor heel veel dingen. Ik geloof dat er 12 op het lijstje staan, maar ongeveer 18 is wel handig.

Een hele tijd geleden heeft er een topic gestaan "Toppers en Noppers" met de dingetjes die je heel goed kon gebruiken in de tijd na de bevallen. Maar ook de flut-dingetjes welke absoluut geen succes waren. Volgens mij is het topic inmiddels verdwenen.
Misschien is het een idee om dit te starten?

Groetjes!

Ik vind ook niet alles nodig wat op die lijstjes staat.Ik ben nu zwanger van nummer 2 en ik kan alleen zeggen wat ik veel gebruikt heb bij no 1.

Flanellen luiers zijn hier ook ongebruikt, wel de hydrofiele doeken veel gebruikt en de washandjes hydrofiel. Geen tummy-tub, maar badje genomen en veel gebruikt!  

Zeker nodig heb je: maxi cosi, kinderwagen, box, kleertjes(mijn meisje was heel klein dus heeft veel in 50 gezeten, zelfs in prematuur),   rompers (let op met borstvoeding dan heb je "spuitluiers" ik had er soms 2 per dag nodig, hydrofielluiers om na het wassen van de kleine mee te drogen, boxkleed, borsteltje, beddegoed minimaal 2 stuks van elk, aankleedkussen met 2 hoezen. Ik heb ook heel veel plezier gehad van het steuntje voor de baby in zijligging te leggen! Ook heel veel plezier gehad van het borstvoedingskussen (u-vorm kussen). Ik heb dit al tijden de zwangerschap gekocht en gebruikt om dan lekker te liggen in bed en later voor de borstvoeding. Ook heel veel gebruikt een kolf. Als je borstvoeding geeft, wel handig. Ik heb op mijn werk gekolft, heb elektrisch genomen, dat is dan fijn.

Als kraamcadeau o.a een wipstoel gehad, maar niet veel gebruikt. Wij hebben een geuter-kinderstoel gekocht die wat gekanteld kan staan en zo de kleine eten gegeven na 6 maanden.

Later een tweedehand buikdrager gekocht, was makkelijk als we in de bossen gingen wandelen.

Verder had ik van allerlei shampoos en badzooi in huis........nu neem ik alleen WELEDA produkten. Ze had erg last van exzeem en berg en luieruitslag. Weleda is voor mijn kleine erg fijn. Nu nog, ze is 2 en alleen bij weleda shampoo heeft ze geen jeuk.

O ja!! Ook nodig luiers! En vergeet niet het kraamverband voor jezelf..........

Terug
Bovenaan