vraagje over matrasje in Bugaboo Cameleon

Hoi,

Wie van jullie heeft er ook een Bugaboo Cameleon?

Ik zit nu te twijfelen of er een hoeslakentje om het matrasje moet.
Er zit standaard een goed matrasje in met een soort Aerosleepdekje. Daaroverheen een hoesje in dezelfde kleur als de reiswieg.
In de winkel zeiden ze dat er geen gewoon hoeslakentje overheen moest anders is de werking van het matrasdekje weg.

Leggen jullie dan wel een hydrofiele luier ofzo onder het hoofdje vanwege het spugen of doen jullie er wel een extra hoeslaken omheen? Het lijkt mij dat dat hoesje erg snel vies wordt en dan continu in de was ligt.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Kruimel

Hoi Kruimel,

Ik heb ook een bugaboo en heb wel een hoeslaken over het matrasje gedaan, is makkelijker te wassen dan elke keer het hele matrasje uit elkaar te moeten halen.

Wat heb jij verder voor in de bugaboo gekocht, een dekentje en lakentje of iets anders?

Groetjes
Hoopvol

Hoi Hoopvol,

Ik heb een dekentje in een zelfgemaakt (door mijn moeder) hoesje voor in de wagen.
Het dekentje is wieg formaat en het hoesje past er precies omheen.
Mijn zus had die nog liggen van haar kids en ziet er erg lief uit en qua kleur past het precies bij onze wagen.
Dit leek mij makelijker dan een deken en een losse laken. Volgens mij gaat het anders nogal een geprop worden en krijg je het nooit netjes.

Wat voor kleur wagen hebben julie?
Wij hebben een rode bak, boodschappenmandje en zwarte fleece kap + dekje.

Kruimel

Hoi Kruimel,

Wat een goede vraag, ik heb namelijk gewoon een hoeslakentje over het matrasje getrokken. De hoes over het matrasje is namelijk zwart, vind ik zo donker en somber. Die hoes met dat dekentje klinkt trouwens wel heel erg handig moet ik zeggen, ik heb toch staan rommelen om het goed om het matrasje te krijgen.

Onze wagen is denim met een oranje dekje.

groetjes Jettepetje

Wij hebben de zwarte bak met groene bekleding versie. Ik heb er een aankleedkussenhoes omheen gedaan, die zijn net wat kleiner dat een wieghoeslakentje. Denk dat onder het hoofdje iets van een hydrofiele luier ofzo komt.
Het leek me onhandig om dat hoesje wat erbij hoort steeds te moeten wassen, dus maar zo. Kan er ook nog een kek kkleurtje omheen ;)

Groetjes, Marijne 34 wk

Terug
Bovenaan