Vraagje over meerdere kindjes

Goedemorgen!

Veerle heeft er sinds 6 weken twee broertjes bijgekregen, errug leuk!! Alleen ik vraag me of hoe andere moeders het doen met de baby (s) van boven halen. Ik kan Veerle nog niet alleen in de woonkamer achter laten, ze wil het zelf ook niet en gaat dan krijsen. Nu neem ik haar steeds mee naar boven om één van haar broertjes op te halen, maar het is best wel een onderneming. Wie heeft er tips!!!

ps. in de kinderstoel zetten is ook geen succes.

Groetjes, Floor

Hoi Floor,

Tjonge, wat een logistiek probleem.
Ik zou het ook niet direct weten, maar ik dacht aan een draagdoek voor je kleine ventjes. Dan heb je op de trap in ieder geval nog je handen vrij voor Veerle.

Groetjes, Karin

Hi,
Ik weet niet hoe oud je dochter is, maar misschien moet je haar toch gaan leren dat ze heel even alleen moet wachten beneden.
En dan snel een baby ophalen, en beneden evt aankleden en verschonen?
Of haar leren onderaan de trap te wachten..[ en dan blijf ik tegen haar praten..]
Dat doe ik ook bij onze jongste en dat gaat goed, als ik even de was aan zet ofzo..
Ik heb ook drie kids, maar al twee oudere..
Wel even lastig, maar alles is maar tijdelijk..

Wel erg leuk een tweeling erbij zeg..Proficiat nog!

Gr Rina

Haai,

Ik heb hetzelfde probleem en dan hoef ik er nog maar eentje van boven te halen... Ik laat Mette met de kans dat mijn keukenkastjes en open haard worden leeggetrokken beneden als ik Jens alleen even snel haal. Ik ben dan we binnen 60 seconden terug. Ze zet het vaak op een krijsen als ik de kamer verlaat zonder haar maar das dan even jammer. Ik maak me pas echt zorgen als ze heel stil is want dan is ze vaak iets aan het ondernemen. Pas zat ze boven op de eetkamertafel... Onderaan de trap laten wachten is geen optie. Mevrouw luistert namelijk voor geen meter. Kortom het heel even laten wachten of heen en weer sjouwen is ons lot ben ik bang...

x ing

Haaai,

Bedankt voor jullie tips!!

Rina: ik ga het  proberen om haar onderaan te trap te laten wachten, gelukkig hebben we een traphekje onderaan de trap en ik ga ze dan beneden verschonen + aankleden.

Ing: Joh hebben jullie hetzelfde probleem, hi hi. Onze dametjes lijken net iets te veel op elkaar.

Over een paar maandjes hebben we er genoeg handigheid in, maar het is nu even kijken wat het makkelijkst/handigst is.

X Floor

Hoi Floor,

daarom heb ik bij alle kids de box heel lang in huis gehad. Zodat ik er 1 in de "gevangenis" kon zetten terwijl ik met de ander bezig was. Maar terwijlikdit opschrijf bedenk ikme dat jij natuurlijk de box voor de tweeling gebruikt?

Wij hebben vorige week de box weggedaan en nu dus al een beetje spijt. Ik zet levi in zijn kinderstoel met tuigje vast als ik echt even naar boven moet en hij kan niet mee. En als ikboven wat moet doen zet ik hem met wat speelgoed (en meestal ook een grote broer/zus ) in zijn bedje.

groetjes chimene

Ja, lastig dit. Ik zou toch even snel heen en weer sjeezen en je dochter even beneden laten. Of de box toch laag zetten en haar in de box zetten, als je bang bent dat ze op strooptocht gaat.

Hoi,

mijn jongste vind het ook erg leuk om zodra ik weg ga de kasten leeg te halen en overal maar aan te zitten wat ik niet wil. Het lijkt wel of, zodra ik de kamer verlaat, zijn geweten ook weg is. Daarom zetten wij hem onderaan de trap met het hekje dicht als ik even vlug de wasdroger uit moet zetten. Dat werkt hier goed.

Is het anders misschien een idee dat jullie voor de grotere een campingbedje neer zetten zodat je hem of haar daar even in kan zetten als je even naar boven moet. Desnoods zet je die dan even onder aan de trap zodat je af en toe even kan kijken hoe het gaat.

Groetjes van mij

Terug
Bovenaan