vraagje over menopur

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal

Ik heb even een vraagje over het opzuigen van de menopur.
Als ik de vloeistof de menopur doe en hem dan weer wil opzuigen gaat mijn spuit altijd vacuum. Krijg dan de vloeistof heel moeilijk in mijn spuit.
Wie heeft dit ook wel en hier misschien een oplossing voor...

groetjes visje

Visje,

Ook ik spuit menopur en ken het 'probleem' een beetje. Met het verloop van de tijd word je er vanzelf handiger in, al blijft het lastig om alles in de spuit te krijgen.

Spuit je al lang?
Ik lees eigenlijk maar van weinig mensen dat ze menopur gebruiken.

Groetjes,

Dani

Hoi Dani,

Nee inderdaad ik hoor ook maar van weinig dat ze menopur spuiten. Dat zal wel per gynecoloog of ziekenhuis verschillen.
Voor mij is dit de tweede cyclus. Helaas moest de eerste worden afgebroken door een cyste. Die nu weer weg is. Moest een maandje aan de pil.
Maandag weer controle ben benieuwd of de eitjes wat hebben gedaan en de menopur dus zijn werk heeft gedaan.

Ben jij al lang bezig en wat zijn jouw ervaringen...

Groetjes visje

Ha Visje,

Ben in januari begonnen met menopur, ben nu met 4e ronde bezig.

Ik heb geen eisprong van mezelf, dus we proberen met menopur eitjes te laten groeien en dan via pregnyl te laten springen. Helaas ligt de pregnyl al vanaf januari in de koelkast en hoop dat ik ze nu binnenkort kan gaan gebruiken, al zal het waarschijnlijk wel niet.

De 1e ronde gebeurde er steeds niks, er groeiden geen eitjes door. Na 4 weken gestopt met spuiten en rustperiode ingelast. De 2e en 3e ronde met hogere dosis begonnen en na een paar dagen lagere dosis. Maar helaas bij beide rondes teveel eitjes (7 of 8), dus geen pregnyl gezet (en geen sex) ivm kans op meerling.

Nu dus ronde 4, ben vandaag 3 weken aan het spuiten en er gebeurt nog niks (vanmorgen nog echo gehad).

Op zich vind ik de echo's niet vervelend, je moet alleen 2x per week naar het ziekenhuis en dat is af en toe lastig met werk enzo (werk nog 2,5 dag in de week).

Nou ja, we zien het wel weer.

Hoe was het vanmorgen met jouw eitjes??

Groetjes, Dani

Ha Visje,

Ben in januari begonnen met menopur, ben nu met 4e ronde bezig.

Ik heb geen eisprong van mezelf, dus we proberen met menopur eitjes te laten groeien en dan via pregnyl te laten springen. Helaas ligt de pregnyl al vanaf januari in de koelkast en hoop dat ik ze nu binnenkort kan gaan gebruiken, al zal het waarschijnlijk wel niet.

De 1e ronde gebeurde er steeds niks, er groeiden geen eitjes door. Na 4 weken gestopt met spuiten en rustperiode ingelast. De 2e en 3e ronde met hogere dosis begonnen en na een paar dagen lagere dosis. Maar helaas bij beide rondes teveel eitjes (7 of 8), dus geen pregnyl gezet (en geen sex) ivm kans op meerling.

Nu dus ronde 4, ben vandaag 3 weken aan het spuiten en er gebeurt nog niks (vanmorgen nog echo gehad).

Op zich vind ik de echo's niet vervelend, je moet alleen 2x per week naar het ziekenhuis en dat is af en toe lastig met werk enzo (werk nog 2,5 dag in de week).

Nou ja, we zien het wel weer.

Hoe was het vanmorgen met jouw eitjes??

Groetjes, Dani

Hoi Dani,

Ik wilde je al eerder terug schrijven maar kon twee dagen niet inloggen. en later kon ik het weer niet versturen.
Maar jeetje wat vervelend dat je nog steeds geen pregnyl heb mogen zetten.
die onzekerheid is altijd het ergste he. Elke maand begin je weer met volle moed, en positief maar als je dan steeds te horen krijgt dat het nog niet groeit of weer over wordt gestimuleerd is dat echt niet leuk. en vind ik het soms moeilijk positief te blijven.

Maandag was er bij mij een eitje aan het groeien, die was 11mm dus goed voor die dag.
Vanochtend moest ik weer terug en ze hoopten dat ie dan 18 mm zou zijn.
En ja hoor hij was al bijna 20 mm. dus ik mag vandaag de pregnyl zetten.
Ben wel heel opgelucht dat ik eindelijk na twee jaar eens positief nieuws kreeg.

Na de spuit van vanavond moeten we het zelf verder doen.

Ik hoop dat jou eitjes ondertussen ook hun werk hebben gedaan en zijn gegroeid.

We wachten het weer af.

Als ik nieuws heb dan zal ik het weer schrijven hier op het forum, dat vind ik altijd wel een fijne uitlaat klep.

Groetjes visje

Ha Visje!!

Spannend allemaal voor je nu de Pregnyl gezet is! En maar afwachten...dat lijkt me nog het ergste!

Heb je al meerdere rondes Menopur gespoten? Zo ja, toen ik Pregnyl gezet?

Gisteren weer echo gemaakt, gebeurt nog steeds niets. Nu iets hogere dosis dit weekend en maandag weer terug. Maar ik heb er geen goed gevoel bij, zal wel weer niks worden. Maandag afspraak voor echo, gelukkig bij eigen gyneacoloog, dus meteen maar even overleggen of dit zo zin heeft.

Laat even weten hoe het afloopt, ben benieuwd!

Groetjes, prettig weekend (klussen nietwaar?)

Dani

Hoi Dani,

Helaas bij mij is het niets geworden, ben vandaag dus ongesteld geworden. wel twee dagen eerder als verwacht.
Was even een hele teleurstelling, al had ik me van te voren wel beseft dat de kans heel klein is dat ik nu al zwanger zou zijn. Maar ja je verstand is wel wat anders als je gevoel.

Ik heb even flink gehuild en nu probeer ik het weer positief te kijken, donderdag mag ik weer beginnen met spuiten en dan maar weer hopen dat er een eitje groeit.

Hoe is het bij jou, ben erg benieuwd, hoop dat deze maand voor jou nog wat positiefs heeft gebracht.

Groetjes visje

Ha Visje,

Balen voor je, zeg, dat het niks geworden is. Hoe lang ben je in het totaal nu al bezig om zwanger te worden? Gelukkig kun je het nog een beetje positief inzien.

Voor vorige week had ik er inderdaad een slecht gevoel over. Vorige week maandag schreef ik dat er nog steeds niks gebeurde. Donderdag erop waren er toch  2 eitjes gegroeid! Een van 11mm en een van 8mm. Maandag vond mijn arts te lang duren, dus toen zondag maar naar het ziekenhuis.

De grootste is toen doorgegroeid naar 18mm. en dat was groot genoeg! Dus ze hebben meteen de pregnyl erin gejast en toen was het verder aan ons.

En nu moeten we het dus maar afwachten. Gelukkig volgende week een midweekje weg, wel lekker een beetje afleiding!

Hoor inderdaad maar weinig mensen die Menopur spuiten, maar las net dat iemand anders of forum ook Menopur spuit.

Succes verder met de volgende ronde! Hopen dat je nu meer geluk hebt!

Groetjes, Dani

Terug
Bovenaan