vraagje over moe, niet aan dingen toekomen en borstvoeding

Zoals jullie weten geef ik (ja het gaat nog steeds goed!) borstvoeding aan Gijs.
Nu ben ik onwijs moet en heb geen puf. Gisteren is mijn lieve schoonmoeder geweest om te strijken en dinsdag komt mijn moeder helpen, want ik trek 't niet. Kan ook moeilijk het hele huis stofzuigen en opruimen als Feline beneden is. Dus moet dat als Dennis thuis is en dan voordat Feline naar bed gaat. Maar dat is zo lastig, zeker als ik moe ben van de hele dag spelen met Feline en voor Gijs zorgen en op andere dagen van het werken.

Hoe doen jullie dat allemaal? En dus aan de gene die bv geven of hebben gegeven, waren jullie ook zo moe?

groetjes Maris

Hai Maris,

Ondanks dat Jens geen bv meer krijgt lukt het mij niet om in de avonduren nog het huishouden te doen. We zijn nog aan het ontzwangeren en dat voel je. Daarnaast vergt borstvoeding erg veel van je energiehuishouding dus ik vind het normaal hoor dat je zo moe bent. Ik ben ook nog steeds doodop en vind het best hard werken allemaal met die 2 kids. Op een dag zit ik bij elkaar een uurtje denk ik en dan is het veel. Ik red het echt nog niet om het huishouden erbij te doen. Ik draai wat wassen, doe boodschapjes en haal een stofzuiger door de benedenverdieping maar de rest doet mijn man. Die is elke zaterdagochtend de hele hut aan het poetsen. We hadden op vrijdagochtend altijd een huishoudelijke hulp maar die is langdurig ziek en we missen haar hulp enorm. We zijn weer op zoek maar een nieuwe vinden is lastig. Kortom ook wij zijn doodop en functioneren op halve kracht. Ik merk wel dat ik steeds iets sterker wordt en meer power krijg dus het zal wel met het ontzwangeren te maken hebben.
gr.Ing

Hoi Ing,

Ja tis echt erg hier huishouden van Jan Steen heet dat volgens mij. En dan die was! Zo;n berg steeds. Dennis zit er momenteel ook doorheen, dus die kan ook niet veel doen.
En een huishoudelijke hulp zou ik graag willen, maar ja dat kost ook weer een hoop...
Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat jij betaald en voor hoe veel uur?
En ontzwangeren is misschien ook een reden, maar bij Feline had ik daar echt geen last van.

groetjes Maris

Hoi Mariska,

vergeet niet dat je Feline geen BV hebt gegeven. Als je BV geeft begint het ontzwangeren pas als je stopt. En BV kost enorm veel energie

groetjes Linda

Ik betaal 10,- euro per uur maar ik weet ook dat als je een heel ervaren kracht treft die wat ouder is dat 12.50/15.00 euro ook heel normaal is. Je kan ze bv ook 1 x in de 2 weken laten komen. Dan wordt het tenminste een keer goed schoongemaakt. Ze kwam bij ons altijd 3 uur per week en dan stofzuigde ze alles, deed ze de badkamer, keuken en de toiletten en werd alles nat afgenomen.

Die berg was lijkt hier ook alleen maar te groeien. GEK wordt ik er af en toe van! Volgens mij is een perfect huishouden in combinatie met 2 kids onmogelijk al willen we het graag..

gr.Ing

Hoi Maris,

balen is dat he als je zo moe bent, komt erg bekend voor en ik geef al ruim een jaar geen bv meer.
Ik heb alle 3 de kids 10 maanden bv gegeven maar heb nooit het idee gehad dat ik daardoor moe was. Gewoon alles bij elkaar de drukte van 2 kids, het zwanger zijn (geweest) de bevalling etc dat maakt denk ik dat je moe bent. Hier blijven de dingen ook liggen en dan in het weekend doen we wat extra.
Gewoon af en toe de boel de boel laten en probeer zodra het kan even bij te tanken. Ik weetdat dat moeilijk is (vind ik zelf dan) maar dan maar wat meer stof in huis.

groetjes chimene

Hoi Maris,

Wat vervelend dat jullie zo moe zijn!
Ik heb dan geen BV aan Sylvan gegeven, maar ook ik vond het superzwaar!! Ik weet niet hoeveel voedingen Gijs nog krijgt, maar Sylvan is heel erg snel met voedingen weglaten, dus dat vind ik een stuk rustiger.. Ik denk dat de drukte vanzelf minder gaat worden, als hij een heel ritme op gaat bouwen..
Ik vind het nu ook nog steeds druk, maar ben blij dat we nu een echt ritme hebben, waarbij we allemaal weten waar we aan toe zijn. Tuurlijk komt iets wel eens niet zo goed, uit, maar die kleintjes (mijn ervaring met mijn kids) trekken je dag op de 1 of andere manier wel weer recht ;-)

En ja.. Je hebt het ook eens tegen mij gezegd, dus bij deze zeg ik het terug ;-) Probeer de boel een keer de boel te laten... t mag wel een x een zooitje zijn, zolang de kids er niet onder leiden tuurlijk, maar dat is niet het geval..
Meid, t komt allemaal goed!! Dat weet ik zeker!

Knuffel Deb.

Ha Maris,

Heel herkenbaar hoor!! Heb er 's avonds ook geen energie meer voor. Onze tweeling is nu 6 maanden en ik merk dat ik nu iets meer aan mijn rust ga komen. ALLEEN het doorslapen zit er hier ook nog niet echt in. Ze slapen nu sinds een paar dagen tot 06:00 uur. Merk dat ik op mijn werk ook iets meer energie krijg.

Wij hebben hier helaas ook een huishouden van Jan STEEN. Gelukkig strijkt mijn moeder, dat scheelt weer. Ik wilde vanavond ook nog het huis aan kant maken maar na een dag werken, kids op bed etc, zit ik net pas en heb ik er genen puf meer voor.

STERKTE!!

Terug
Bovenaan