vraagje over nutrilon opvolgmelk


hoi ons dochtertje is 13 maanden ze drinkt al vanaf dag 1 nutrilon dat maken we dan voor 24 uur klaar , nu staat er op het pak dat je het gekookte water tot handwarm moet laten afkoelen schepjes erin doen en meteen in de koelkast zetten dat doe ik dus ook , maar toch denk ik weleens is dat nou wel goed om warme melk in de koeling te zetten ?? ben wel een beetje laat met vragen want ik doe het al een tijdje zo maar ben toch even nieuwsgierig
 
Zoals jij het beschrijft hebben wij het alleen de eerste 3 maanden gedaan. Daarna hebben we per voeding kraanwater opgewarmd in de magnetron en daarna de voeding erbij geschept. Dus iedere voeding apart klaargemaakt. Ik las dat je dochter 13 maanden is, misschien kun je het nu voor haar ook per voeding klaarmaken?

Wij zijn begonnen met de kraanwater manier toen ons zoontje naar het Kinderdagverblijf ging. Daar volgen ze de adviezen van het voedingscentrum op en daar moesten ze dus iedere voeding apart maken met gewoon kraanwater. Ik mocht toen geen kant-en-klaar gemaakte flessen meegeven (die daar dan voorheen in de koelkast gingen). Het schijnt nu zelfs helemaal niet meer per 24 uur te mogen worden klaargemaakt. Binnenkort komt bij ons de tweede, ik ben benieuwd wat de kraamhulp ons daarover gaat leren......en anders doen we het gewoon net als bij de oudste. 3 maanden zoals jij het beschrijft en daarna zoals we het nu nog doen (mijn zoontje is 18 maanden en drinkt nu de Nutrilon 3)
Groetjes Cato
 
Hoi,
Ik maak de voeding ook voor de hele dag, met gekookt water (friso comfort)
Maar ik doe 50% heet gekookt water en 50% spa blauw of barleduc, zodat de voeding niet heet in de koelkast gaat.
Maar volgens mij kan het geen kwaad, hoor

Doreen
 
Mijn kleintje is pas 7 maanden, maar volgens mij mogen ze al vanaf 1 jaar gewone halvolle melk (en sommige mama's beginnen al eerder zag ik elders op het forum).
Niks geen gedoe meer met opwarmen dus!
 
Lees ik dat goed? Geef je je kindje van 13 maanden nog Nutrilon 1? Daar is het toch al te oud voor?

Even puur uit nieuwsgierigheid (ik geef zelf bv, dus weet niet zoveel van Nutrilon e.d.), maar ik had altijd begrepen dat je je kindje vanaf 6 maanden opvolgmelk (Nutrilon 2) geeft en vanaf een jaar hoeven ze toch helemaal geen flesjes  Nutrilon meer?

Groetjes,
Helena
 
Hoi Bianca,

Ik geef ook flesvoeding en elke keer maak ik het klaar als ik het nodig heb. Ik heb mijn poederbusjes gevuld met 6 scheppen. Het water vul ik voor 2/3 met koud water uit de waterkoker en zet dan de waterkoker aan en vul 1/3 deel erbij met heet water. Dan heeft het de juiste temperatuur en geen gedoe met opwarmen in de magnetron.
Is ook handig als je ergens heen gaat. Gewoon een thermosflesje met heet water gevuld en in je fles al 2/3 koud water, poederbusje erbij en klaar! Net zo makkelijk. Hopelijk heb je hier iets aan.
 


hoi ik gaf ons dochtertje nutrilon 2 , nu krijgt ze wel gewone halfvolle melk ze krijgt alleen s'avonds nog 1 fles pyjama papje van nestle.

maar omdat iemand tegen mij zei dat ik het altijd verkeerd heb klaargemaakt kwam ik het hier even vragen


 
Terug
Bovenaan