Vraagje over Nutrix /rijstebloempap

Hallo,

Ik ben bij het cb geweest en daar hebben ze mij geadviseerd twee schepjes rijstebloempap in de laatste voeding van mijn zoontje van 12 weken te doen, omdat hij nog al hongerig is maar niet overdreven aankomt. Hij drinkt nl al 2 weken 180 cc met 6 schepjes dus zit al aan de limiet en 5:30 slaap per nacht breekt me wel een beetje op.

Mijn vraag is is nutrix hetzelfde als rijstebloempap en is twee schepjes bijvoorbeeld het maatschepje van nutrilon of staat dit gewoon op de gebruiksaanwijzing.

Alvast bedankt!

Groetjes Jasmijn75 mv Tim

Ja nutrix is hetzelfde als rijstebloem.
Ik kocht de pakken altijd bij de supermarkt(1,19 ofzo)
Ik deed per fles 2 eetlepels nutrix erbij in.
Koop dan wel een andere speen voor op de fles(anders duurt het een hele avond voor hij leeg is).

succes ermee.

groetjes Sandra.Mama van jarno(8,5 mnd)

Hoi,

Maak de pap ook van iets te hete melk. Dan lost de rijstebloem beter op. (Kwam per ongeluk achter.  (daarna natuurlijk wel even af laten koelen, anders verbarnd je kindje zijn tong)

groetjes
Amanda

Hey Jasmijn,
Wat grappig mijn dochter heet zo....
Ik gebruikte voor haar ook rijstebloem maar ze kreeg er neorme obstipatie van, niet dat je het daarom moet laten maar dan weet je waar het evt. van zou kunnen komen.
Liefs,
Margriet mama van Jasmijn (27 mei 2006)

Hallo,

Ik ben toevallig ook met rijstebloem begonnen,en heb van de avent fles speen nr 4 gekocht..Ik doe er 2 thee lepels in maar mn zoon doet 3 kwartier over 40cc en wil daarna niet meer omdat t te lang duurt..Weet iemand of er nog andere spenen te krijgen zijn waardoor hij dit beter op kan drinken? groetjes KIm

Je kan het gaatje in de speen iets groter maken. Prik met een  heel scherp mesje in het gaatje om van het gaatje een sneetje te maken. Bij ons werkte een 3 standen speen trouwens het beste bij het drinken van pap uit een fles.
Veel succes!

Hallo allemaal,

Bedankt voor de reacties. Wat betreft eventuele verstopping dat heb ik begrepen, ik kijk inderdaad even hoe het gaat met de ontlasting. Want anders ga ik over op nutrilon forte, alleen het probleem is dat mijn zoontje al AR heeft ivm spugen. (ja het is allemaal wat).

Wat betreft de speen heb gisteren speen 3 gebruikt van avent, maar wel met maar 1 eetlepel nutrix dat ging wel heel goed, maar vanavond ga ik 1 1/2 eetlepel gebruiken.  En anders prik er wel nog een gaatje bij.

Veel liefs Jasmijn75 mv Tim 16-09-2006

Terug
Bovenaan