vraagje over nutrix....

Hallo allemaal,

Ik lees hier veel mee op het forum maar reageer eigenlijk niet veel.
heb een vraagje over de voeding van mijn kindje:
hij krijgt 4 flessen van 180 cc met 6 scheppen. en een fruithapje..
nou lees ik bij veel onderwerpen dat er in de laatste fles vaak een paar scheppen nutrix worden gedaan.
waarom doen jullie dit? en is dat noodzakelijk? CB heeft er namelijk tegen mij niet over gehad. ik vroeg me af of ik iets verkeerd doe??

zijn schema is vaak( tijden kunnen iets eerder of later zijn) :
8.30 fles 180 cc 6 scheppen
12.30 fles 180 cc 6 scheppen
14.30 fruithapje
16.30 fles 180 cc 6 scheppen
20.30 fles 180 cc 6 scheppen.

mijn zoontje is nu 5 maanden.

alvast bedankt voor jullie reactie.

Groetjes Christien
mama van Kelwin ( 07-04-2008 )

Je doet helemaal niets verkeerd, maar ik denk dat veel kindjes dit krijgen omdat ze dan een wat voller maagje hebben voor de nacht. Ook Zifjon krijgt 2 scheppen Nutrix voor het slapen gaan, het dik dan wat in en hij slaapt er prima op (bijna 12 uur lang). Het is geen wonder middel maar ze slapen wel vaak dieper en langer.

Groetjes van Mariska en Zifjon (bijna 7 maanden)

heyhey.

ik gebruik nutrix omdat ze dan de nacht doorslaapt, maar vooral omdat nathalia het zo lekker vindt.
vaak geef ik ook pyamapapje, die vind ze ook heerlijk en krijgt dan een verzadigd gevoel.

Hoi Chrizzy,

De doet inderdaad niets verkeerd. Bij ons op het consultatiebureau zei de verpleegkundige dat je het kunt gebruiken om de voeding wat dikker te maken waardoor de kindjes een meer verzadigd gevoel krijgen (en daardoor dus soms beter kunnen doorslapen). De vpk gaf ook aan dat er geen benodigde voedingsstoffen inzitten (dus als je kindje het niet krijgt komt het niets tekort).
Met onze zoon heb ik ook Nutrix geprobeerd maar bij hem werkte het niet. Hij deed moeilijk met de fles drinken (leek wel of hij het juist niet lekker vond) en slaapt er geen minuut langer door. Wij geven het dus niet meer.

Groeten van Moon

Terug
Bovenaan