Vraagje over ontlasting!!!

Even een vraag! Ik heb berichtjes gelezen waarbij stond dat als je zwanger bent moeilijk naar de toilet kunt. Ik daarin tegen ben nu 5 weken zwanger en heb hier helemaal geen last van. Sterker nog, ik moet iedere ochtend als ik wakker wordt naar de toilet toe en dan mijn behoefte doen. Deze is dus helemaal niet dik, maar normaal tot wat dunner. Ik weet dat iedere voruw weer anders is, maar zijn er ook dames die hetzelfde hebben als ik? En die daar helemaal geen last van hebben?
 
Hai Anoniem,
Dat is normaal hoor.... Wat niet is kan nog komen! Ik zit al op de helft van mijn zwangerschap en ik heb nauwelijks last van obstipatie. Het komt wel eens een paar dagen voor, maar daar kom ik nog wel overheen. Gewoon extra pruimen en ander fruit eten. Het toiletbezoek is dan erg pijnlijk dus dat wens ik je zeker niet toe.
 
Hoi,

Ik had de eerste weken ook geen last van obstipatie kwam pas bij een week of 28 geloof ik, maar wel zover dat ik voor het eerst in mijn leven wist wat aambeien zijn. Kortom, geniet er maar van en misschien heb je mazzel en krijg je het niet.

Groeten Liesbeth
 
Ja, met 5 weken had ik er ook nog geen last van. Dat begint pas als je buik begint te goeien en je darmen minder ruimte hebben.
Niet alles waar je in de zwangerschap last van kunt krijgen hebje van begins af aan.
Groetjes, Melanie
 
Tijdens mijn hele zwangerschap had ik geen last van obstipatie; integendeel, ik moest juist vaker naar het toilet. Meestal 2x per dag en soms nog vaker. Het leek wel of er geen ruimte over was om het "op te slaan"! Na de bevalling is dit zo gebleven terwijl ik vroeger maar 1x per dag hoefde.
 
Terug
Bovenaan