vraagje over ontlasting

Hallo allemaal,

Mijn dochter van bijna 1 jaar heeft de laatste maanden periodes van mooie stevige keuteltjes maar ook periodes van blubberpoep zoals ik het noem. Nu zit ze weer in de blubberperiode. Het is geen diarree gelukkig. Maar het rare is, dat ik soms hele stukken in de poep zie, die er ptrcies zo uitzien als dat ze uit het groentepotje kwamen. Complete stukjes mais, en aardappel bijvoorbeeld. Pas sinds gisteren zette het me aan het denken, zouden haar darmen wel goed werken? Ik heb er nog nooit iets over gelezen  hier op het forum, dus vandaar dat ik maar eens vraag... Is dit normaal?

Bedankt alvast,
mama van Bobo

hoi

Mijn dochtertje is 15 en halve maand en die poept   ook vaak gewoon wat dunner geen diarree en af en toe keutels.zij poept wel 1 tot keer per dag dus nix mis mee.Als ze in principe 1 keer per dag of in de twee dagen poept is er nix mis mee hoor.Weet niet hoe vaak dat bij uw kindje is?Zelf hoef je waarschijnlijk ook niet elke dag dus. groetjes wedny

Hoi,

Mijn zoon is 11 maanden, en geeft een beetje hetzelfde als wat jij schrijft. Alleen heeft hij het per luier verschillend. Dus de ene keer een keuteltje die echt hard is, hij perst dan zo leuk, dikke rooie kop. En de volgende luier is dan weer dikke diaree. Met stukjes eten. Dat komt omdat zijn darmpjes nog niet de grotere stukken goed kunnen verteren. Die komen er redelijk ongeschonden uit zeg maar. Als mijn zoon een broodje met sesamzaadjes heeft gegeten zie je dat altijd terug de andere dag. Net zoals zonnepitjes en stukjes groente, vooral de paprika.
Geen zorgen over maken, hoor.
Trouwens hoeveel poepluiers heeft jouw kindje? Robin presteerde het laatst om 6 poepluiers op een dag te hebben.

Groetjes

Hoi,

mijn dochter is 13 mnd en heeft hetzelfde. Soms vind ik ook hele stukken mais of doperwten in haar poep terug en soms is het dunne derrie. Ik wijt de dunne poep meestal aan tandjes, omdat ze dan ook hele rode billen heeft. De keutels met onverteerd voedsel komen denk ik doordat ze het dan heel doorgeslikt heeft of doordat haar darmen het nog niet goed kunnen afbreken. Dit zei het cb: Als je kindje water bij het eten drinkt (tussendoor of vlak erna), dan kan het zijn dat het te snel doorgaat naar de darmen en dus niet voorverteerd wordt door de maag, waardoor het er dus weer heel uitkomt.

groetjes,

Desiree

Terug
Bovenaan