Vraagje over overstappen naar 4 flessen

Hoidiehoi allemaal!!

Sjonge, volgens mij heb ik al een hele tijd niets meer geschreven.... Schaam me diep, maar tussen het huishoude, en genieten van mijn mooie ventje door, vergeet ik wel eens iets...hihi

Met Stef gaat alles hartstikke lekker. Hij slaapt de nachten weer door....Hij is onwijs gegroeid en aangekomen, dus geen zorg in de wereld voor ons.
Hij krijgt nu ook sinds ruim een week een paar hapjes fruit (en groente) hapjes. En 's avonds voor het slapen, krijgt hij nu een beetje rijstebloem. Hij is nu meer tevreden dan ooit. En dat terwijl we toch al niet mochten klagen....

Maar, nu alles zo goed gaat, wil ik graag over op 4 flessen per dag, omdat ik ze anders in een korte tijd moet proppen. Dit vind ik een beetje zonde.... DUs nu dacht ik, ik haal er een fles af. Maar dan moet ik dus (minimaal) 30 cc extra per fles maken, en volgens mij heb ik die mevrouw van het cb iets horen zeggen over dat je nooit meer in 1 fles moet doen.....Maar dit weet ik dus niet meer zeker... Kan het kwaad als hij steeds flessen van 210cc krijgt??

Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen, want ik wil het graag proberen omdat ik echt het idee heb, dat hij daar aan toe is.

Liefs Annet
mama van Stef 15w1d

Hai Wondernetje,

Qua het overstappen van 5 naar 4 flessen zit ik met dezelfde vraag. Hopelijk weet iemand antwoord hierop. Op het cb (hier erg fijne mensen) werd mij verteld dat kindjes vaak als ze rond de 6500 - 6700 gr. zitten de laatste fles niet meer willen. Aangezien Tijs de laatste fles nog met gemak leegdrinkt, blijf ik deze ook nog geven. Ik vroeg me dus ook af dat als hij deze niet meer wil, moet je dan de hele fles gaan verdelen over de overige 4? Of hoe werkt dat?

hoi leeuwtje en wondernetje,

ik ben dus twee weken geleden met onze kleine op het cb geweest en toen zeiden ze dat ik over kon stappen naar 4 flessen, ook ik begon natuurlijk gelijk te denken???? hoe moet ik dat weer gaan aanpakken heb ik net een fijn ritme...
nou haar voorstel was:
7.30 uur fles (chloe krijgt 200 water+6 scheppen voor beter te poepen)
10.00 uur half potje fruit
12.30 uur fles (200 water+6 schepjes)
15.00 uur half potje fruit
17.30 uur fles (200 water+6 schepjes)
20.30 uur fles (200 water+6schepjes+ 2 schepjes rijstebloem)

dit gaat prima en ze heeft hier ruim voldoende mee. de begin tijd verschilt natuurlijk als jullie beebs korter of langer slapen. nu kocht ik beginnen met een beetje groente s'avonds bij de fles van 17.30 uur. en dan kon het dat ze minder melk dronk maar dat was goed dan kon ik het beetje bij beetje afbouwen ivm een hele avond maal. maar dit duurt nog wel een maand of 2.

alvast succes bij het gene wat jullie gaan doen, dit is in ieder geval een manier.

groetjes pally

Mijn meisje zit al een week of 5/6 op 4 flessen .Eerst was het 4 en halve fles omdat we haar lieten slapen om 23 u,en kwam ze rond 4(kreeg ze halve fles) enzo kwam ze steeds later.Bied stef gewoon zoveel cc aan wat jij denkt en kijk of hij het opdrinkt en mischien nog meer wilt.Mijn meisje krijgt nu aangeboden 3 keer 240 en `s avonds 250 met 2 theelepltjes nutrix(rijstebloem).~s morgens drinkt ze haar fles nooit op(de eerste fles van 8u) laat gemidd 80/100 staan de tweede drinkt ze soms op maar meestal rond de 50 staan en de rest gaat op,heel soms laat ze rond 16u ook wat staan.
Groetjes Gaby

Met Jasper zijn wij ook bezig om van 5 naar 4 flessen te gaan. We zijn het gewoon rustig aan het afbouwen. Zijn ritme was eerst 7-11-15-19-23 en nu zijn we naar
8.00 uur fles (240 ml)
10/10.30 fruithapje
12.00 fles (240 ml)
16.00 fles (240 ml)
20.00 fles (240 ml met 2 eetlepels rijstebloem)
23.00 fles (140 ml met 1 eetlepel rijstebloem)

Sinds een paar dagen krijgen we nu het idee dat we de laatste fles wel helemaal kunnen laten zitten. We moeten hem elke keer wakker maken (dit is altijd al zo geweest) en hij drinkt hem wel op, maar hij is net zo tevreden met 140 als met 180 ml. Vanavond of morgenavond willen we hem gewoon laten liggen en dan afwachten wat hij doet.

Het is een zeer makkelijk en tevreden mannetje en hij is nu bijna 23 weken.

Groet,
Jacqueline

Hoi meiden,

Yari is nu 5 maanden en ruim 3 weken terug hebben we zijn laatste fles laten vallen.
Hij woog bij 4 maanden 7 kilo.

Wij hebben bij Yenna ( nu 2,5 jaar ) ook destijds in 1 keer de fles laten vallen, dus dachten dit doen we nu weer.
En het pakte weer goed uit.
Yari was al een aantal weken 's nachts weer  wakker, geen honger maar gewoon jengelen, pfff was erg vermoeiend.
We zijn toen het volegend schema gaan toepassen:

De tijden zijn allemaal ongeveer ik probeer altijd max. een half uur af te wijken.

7.00 uur                          210 cc water + 7 schepjes ( dit gaat vaak niet helemaal op )
8.30- 10.45 uur       slapen
11.00 uur                         potje fruit
12.00 uur                       180 cc water + 6 schepjes
12.30 -15.30 uur    slapen
16.00 uur                        fles  180cc water + 6 schepjes
17.30-19.00 uur       slapen
20.00 uur                          210 cc water + 7 schepjes + 2 eetlepels rijstebloem ( deze gaat  vaak ook  niet helemaal op )      

Wonder boven wonder slaapt hij nu wel de hele nachten door.Hij gaat rond 20.30 uur naar bed en word rond 7.00 uur voor het eerst wakker.

Toen hij nog maar een paar hapjes fruit om 11.00 uur pakte gaf ik hem soms gewoon wat water.

Ik denk dat als we hem rond 22.30 uur wakker maakten voor de fles we hem uit een diepe slaap haalden, en hij dan 's nachts al weer klaar wakker was.
Yari slaapt ook wel nog veel maar hij geeft zelf aan dat hij moe is, pakt dan met zijn handen op zijn hoofd, als ik hem op bed leg is hij meteen vertrokken.

Hij is een hartstikke tevreden en blij mannetje, dus mama dan  ook.  
Hopelijk hebben jullie hier iets aan.
En natuurlijk is ieder kind anders maar zo ziet ons "schema" eruit.
Succes ermee.

Groetjes Marina

Terug
Bovenaan