vraagje over ovulatie test

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden.

Ik ben een paar maanden geleden hier ook actief geweest, maar was er daardoor zoveel mee bezig dat ik toch maar niet zoveel meer online was.

Maar nu heb ik een vraagje

Ik gebruik nu voor het heerst ovulatie testen (van sensitest)
ik heb zondag voor het eerst een testje gedaan en toen was hij negatief.
Gister was het streepje vaag (ook negatief)
dus dacht ik, vandaag zal hij wel dik zijn (positief) of ook nog een vaag streepje.
Maar er was helemaal geen streepje te zien op de test.

weten jullie hoe dit kan?
Het kan misschen zijn dat ik mijn ei al gehad heb, tussen de test van gister en vandaag, maar dan zou er toch ook nog een vaag streepje te zien zijn?
Heeft iemand hier ervaring mee.

Liefs Eva

hoi eva,

ik heb ook meerdere malen ovulatietesten gebruikt (matcare en sensitest)

ik denk dat je niet op het goede moment getest heb,tenminste daar bedoel ik mee als je misschien een halve dag later had getest dat die dan wel positief was geweest,maar flink klussen in ieder geval,maar het kan ook zijn ,  soms geeft hij niet een duidelijk streepje aan en dan een paar dagen later wel , ook als die vandaag helemaal geen linker streepje aangaf dus maar doorblijven testen en klussen.

xxx

Hoi Eva,

Het kan best zo zijn dat het afwisseld (vaag streepje en geen streepje), de concentratie van het LH in je urine verschilt namelijk door de hoeveelheid die je drinkt etc. Als het goed is staat het volgende ook op de bijsluiter: Het best kun je tussen 10:00 en 22:00 testen (niet met ochtendurine!!),  3 uur vantevoren niet naar het toilet geweest zijn en niet teveel gedronken hebben in het laatste 1,5 uur voor de test. Overigens, voor je je eisprong hebt, moet je echt wel een vette streep krijgen. Je eisprong kan in principe niet tussen je 2 testen gezeten hebben, want je LH piek blijft 1 a 2 dagen aanwezig. Na een posi ovutest krijg je binnen 24 a 48 uur je eisprong.
Blijf dus testen en klussen, waarschijnlijk moet je eisprong dus nog komen.

Succes en laat je ff weten of het nog gelukt is met de testen?

groetjes,
Dion

hoi,
bedankt voor jullie reacties.
Ik heb net weer een testje gedaan en ik had weer een vaag streepje.
Waarschijnlijk zit mijn eitje er dan nog aan te komen idd!
Wel spannend zo. Haha
Hopelijk van het weekend klussen!

Liefs Eva

Terug
Bovenaan