vraagje over pap maken!!

Hallo..

ik woon in het buitenland...Noa is nu 6 maanden...en ik wil haar pap geven....van een foldertje dat ik van cb vanuit Nederland heb meegenomen....staat dat ik dit met opvolgmelk en rijstebloem kan maken...dit heb ik na lang zoeken en vertalen...eindelijk gevonden....maar de bereiding ervan is mij geheel onduidelijk!
Ä°k heb de 220ml water verwarmt....7 scheppen opvolgmelk....en 5 schepjes rijstebloem toegevoegd....en tis gewoon een heel dun papje...
Wat doe ik verkeerd?...En hoe dik moet t papje zijn?...geef je t met t lepeltje of in een   fles?
Zijn er ook andere manieren om pap voor een 6 maanden baby te maken...bv met alleen rijstebloem?
Ä°n de rijstebloem die ze hier verkopen zit jammergenoeg wel suiker...ik neem aan dat in nederland dit niet zo is.
Kan iemand mij wat wijzer maken...Alvast bedankt!

Groetjes Wendy
 
hi,

de rijstebloem in nederland bevat inderdaad geen suiker, je hebt een gewone variant en een met vanille smaak, ik heb zelf altijd de gewone variant gebruikt. Maar goed, ik deed het altijd bij de melk, bij de laatste fles, vanaf dat onze zoon 4 maanden was. Het wordt inderdaad niet dik, tenminste bij ons niet, ik deed er ook niet zo heel veel in. Inmiddels geef ik bambix, dat mag vanaf 6 maanden (dacht ik hoor, jeetje wat vergeet je dat snel zeg), en dat geef ik 's ochtends, ook dat wordt niet echt dik omdat we er niet al te veel doorheen doen. Geef het altijd in de fles met een papspeen zowel de rijstebloem als de bambix. Hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes,
lia
 
hoi wendy,
op de verpakking van de rijstebloem in nederland staat:
(ik heb het er even bij gepakt)
leeftijd baby 6 maanden          hoeveelheid flesvoeding 200 ml    
eetlepels nutrix: per fles 2-3       per bord 5-7.
dus als je het in een fles doet moet je er maar 2 tot 3 eetlepels in doen.
ook zal ik de bereidingswijze even noteren:
verwarm de fles of borstvoedingsmelk (niet koken)
giet de warme melk in een bord of fles
voeg nutrix rijstebloem toe
even doorroeren met een VORK voor een egale pap.

mijn zoontje van ruim 6 maanden krijgt altijd de laatste fles de papfles.
ik doe 180 ml water, 6 schepjes voeding, en na het warm maken 2 eetlepels rijstebloem erdoor. ook bij mij wordt het niet dik. maar als je het even laat staan word het wel iets dikker.
het roeren met een vork is wel handig zo voorkom je klonten.
hoop dat je er wat aan hebt.
succes.
groetjes
 
hoi hoi

ook ik had eerst wat problemen met het maken van het papje, of te dik, te dun of te klonterig.
maar ik heb nu een handige manier gevoonden om het niet klonterig te laten worden
je doet 180ml water warm maken in de magnetron niet te warm, maar wel warm genoeg voor het oplossen van melkpoeder . 6 schepjes nutrilon
dan schep ik er 3 lepels rijstebloem in en roer ik het goed door met een VORk, dan de andere 4 schepjes erin en als ik het dan nog niet dik genoeg vind nog 1 erbij.
 goed roeren en nog ff in de magnetron om het op de juiste temp. te krijgen.
je kuint het beste met een lepeltje geven aangezien je kindje toch moet wennen aan het eten van een lepeltje.

suc6
groetjes bianca
 
met een piepkleine garde de klontjes eruit kloppen werkt perfect. Je moet dan wel een brede, korte fles hebben (zoals de Avent 260 ml fles) en niet zo'n lange fles want dan kom je niet bij de bodem
 
Terug
Bovenaan