vraagje over pap..

A

Anoniem

Guest
Hoi!

Luuk is nu bijna 5 maanden en krijgt 4 flesvoedingen per dag.
Rond 10.30 uur krijgt hij meestal een fruithapje,met het groentehapje ben ik nog niet begonnen,ik dacht eerst maar even wennen aan fruit..hij vind het volgens mij wel lekker!
Hij krijgt zijn laatste fles rond half 8 en gaat tussen 8 en half 9 naar bed,maar nu is mijn vraag:
Ik wil hem graag bij zijn laatste fles nutrix doen,hij krijgt 210ml met 7 schepjes nutrilon.
Hoeveel moet dan in de fles??evenveel en dan schepjes nutrix,of minder en dan schepjes nutrix??
Hij drinkt zijn fles altijd helemaal leeg,dus dat is het probleem niet..denk eerder dat hij wel meer op krijgt...

Hoe doen jullie dit..of moet ik nog wachten met pap geven??
Ik vind de "voeding "eigenlijk altijd maar een beetje vaag volgens het cb...

Groetjes Swinnie

Hoi hoi

Britt krijgt ook een papfles met 210 cc. Ik gooi er 2,5/3 eetlepels nutrix bij

xxx Nienke

Hoi Swinnie,

Slaapt je zoontje de hele nacht door na zijn laatste fles of wordt hij regelmatig of vroeg wakker?

Als hij de hele nacht doorslaapt zou je nog kunnen wachten met de papfles, die heeft hij dan niet echt nodig.
Wordt hij echter vroeg wakker dan zou pap hem juist door de nacht kunnne helpen.

Als je pap wilt gaan geven gewoon 2 of 3 eetlepels toevoegen aan de fles en even goed roeren. Wel kijken of het gat van de speen groot genoeg is om de pap erdoor te kunnen krijgen.

Liefs Saskia

hoi
als hij goed doorslaapt zou ik idd geen pap maken v/d laatste fles
wij geven savonds ook geen pap Jasmijn en Martin zijn 9.5 maanden oud geef nu sinds een week sochtends pap omdat ik het idee had dat ze na de fles nog honger hadden en jengelig daardoor waren

pap maak ik als volgt 180ml + 6 schepjes nutrilon daarbij nu groeipap (maar dat is bij jou nutrix nog) 7 eetlepels en 2 eetlepels nutrix
als je het uit de fles geeft zou je idd naar de speen moeten kijken of hij het er uit krijgt het is in het begin een beetje uitvogelen wat het beste gaat
ps ik had nog schepjes v/d friso voeding nr2 en die gebruik ik voor de papvoeding is precies een eetlepel en werkt makkelijker dan zo'n lepel of misschien een oude koffieschep

groetjes succes Elena

Hoi Swinnie,
Alles oke daar? Met Luuk ook?
Leuke dagen gehad?
Hier geef ik nog steeds vijf flessen, waarvan ik de eerste en soms de laatste een papfles geef.
Avent fles, met drie standen speen op 1.
Doe gewoon 180+6 en dan 4 schepjes [dat schepje  van de voeding..] pap. Gaat prima.
Minder vind ze niet lekker..Volgens mij denkt ze dan: Wat drijft er in mijn melk??
Ze wil echt pap!!
Lieve eet nog geen fruit oid..ze vind het maar niets..Is nu dus alweer een week aan de diarree, en nu is ook niet het moment om door te zetten..
Probeer het wel als ze weer beter is.
Dus die vijfde fles blijft ook nog wel, al het extra vocht kan ze wel hebben.
Zielig dat gekwakkel hoor. Ze rolt van het een naar het ander..goed voor de weerstand!!
Tot mails..Rina

Dankjewel voor jullie reacties...
Ik ga denk ik dan toch maar even wachten met de pap.
Luuk slaapt nl bijna de klok rond,hij gaat ongeveer om 20.uur naar bed en wordt de dag erna pas rond 7.30uur wakker.
Dus voor het doorslapen is het niet nodig.
Hij is wel meestal savonds vanaf half 7 wat huilerig..is dan eigenlijk moe,maar als ik om de 4 uur een fles moet geven dan mag hij eigenlijk pas om 20.uur een fles...ik geef hem dus al wat eerder,hij is dan echt heel moe.
Voor de rest gaat het super met hem!
Oh RW...wat een pech weer met Lieve...zielig voor haar!!
Luuk is nu ook al een week verkouden.tja..het zal niet de laatste keer zijn he??
Maar het klopt,je wilt het dan liever zelf hebben...

Liefs,Swinnie

Terug
Bovenaan