vraagje over papfles; 's morgens of 's avonds geven

A

Anoniem

Guest
Hoi Hoi,

Ik ben van het najaars-forum maar ik stel mijn vraag toch maar even hier

Tessa is nu 4 mnd
+   3wkn en we zijn sinds vorige week overgestapt naar 4 flessen
van 210 w + 7 scheppen. De laatste fles geven we nu om  20:30 uur en
we  doen daar 3 scheppen Nutrix vanille bij.

Nu
vertelde een collega van mijn man dat je beter geen papfles kan geven
voor het slapen gaan omdat ze anders went aan een heel vol gevoel voor
het slapen gaan en daar, als ze iets ouder is, dan nog om blijft vragen
(ze zou dan niet kunnen slapen zonder die pap). Haar moeder schijnt dat
te hebben meegemaakt bij een oppaskindje.

Wanneer gaven jullie een papfles op die leeftijd (en nu), 's morgens of 's avonds?

En doen jullie het via de fles of maken jullie de pap dikker zodat ze het van een lepeltje af kunnen happen?

Tessa krijgt voor de rest nog geen fruit / groente hapje, daar willen we mee gaan beginnen als ze 5 mnd is.

groetjes Kruimel

Hoi Kruimel,

Ik heb er nog nooit van gehoord!
Ik geef onze Bas juist een papfles voor het slapen gaan zodat hij de nacht door kan. Dat gaat tot nu toe prima.
Het 's morgens krijgt hij nog geen pap. Dat komt vooral omdat hij al rond 6.00 uur voor zijn fles komt. Hij gaat daarna wel weer slapen tot 8.30 ongeveer. Maar ik heb dus geen zin om om 6 uur al naar beneden te gaan om hem pap met een lepel te voeren.
Wel zijn we nu aan het kijken of ik wat groeipap door de fles van 6.00 uur zal gaan doen. Alleen moet hij dan wennen aan een andere speen, want de pap gaat niet door een 'm' speen. Ik heb nu een drie standen speen in huis. Morgen gaan we het eens proberen.

Succes ermee!
Groetjes, Karin

hoi hoi

ook ik gaf juist in de laatste fles nutrix

nu is Ryan al 7 mnd geweest en krijgt hij in de laatste fles van 20:00 uur bambix

en in de eerste fles ook

idd juist om de nacht goed door te komen

en die laatste fles houden ze nog wel een tijdje duss

lekker geven zou ik zeggen

groetjes moekje en Ryan 24-07-2007

Hoi hoi,

Ik gaf Nutrix ook altijd savonds! Nu geef ikde babix groeipap sochtends! En heeft ie savonds geen trek in pap (zelfs soms zijn gewonen fles niet). Als je kleitnje straks groente en fruit krijgt gaat de pap er savonds vanzelf af en ga je Bambix sochtends geven.

Ten minste zo werkt het bij mij!!

X Saskia
mv Rik 04-07-07

hoi kruimel,

ik had er nog nooit van gehoord, juist wel dat je in de avond nutrix erbij doet omdat ze dan lekker met een vol buikje gaan slapen, hier gaat de fles er nog altijd lekker in hoor en s`morgens een beetje groeipap erbij....

groetjes mascha  

Ik geef savonds een papfles en als ze 7 maanden is ga ik ook smorgens pap geven!

www.2007mamaforum.nl

Terug
Bovenaan