Vraagje over pijnlijk (aambei)probleem :-(

Hoi meiden,

Tja, het is weer eens een ander soort vraag maar ik val maar meteen met de deur in huis... Ik heb (dankzij een paar weken waarin ik moeilijk naar de wc kon) 2 aambeien gekregen. Een heel vervelend, pijnlijk maar vooral genant probleem. Nu weet ik dat veel vrouwen dit hebben maar ik hoor en lees er nooit wat over... Nu vraag ik mij af hoe ik in godsnaam straks bij de bevalling zoveel druk moet zetten tijdens het persen want de druk ontstaat hoe dan ook op de aambeien... Mijn huisarts zei laatst dat  aambeien wel kunnen groeien tot het formaat manderijn.. toen lachte ik nog mee want ik had ze nog niet (puur toeval dat we er toen op kwamen).
Maar nu het voor mij realiteit is, droom ik zelfs van manderijnen hahaha.

Nu hoop ik dat jullie misschien weten hoe dit straks bij een bevalling gaat. Ik zal het wel tegen mijn gyn moeten zeggen (oh help.. het is zo'n leuke jonge vent )... Maar goed, heeft 1 van jullie misschien ervaringen of tips die jullie met me willen/kunnen delen??

Groetjes F (36 wkn)

Ik zou het wel met gyn bespreken. Bevalling kan namelijk langer duren als er nog ontlasting dwars zit. Via verloskundige heb ik (homeophatisch) kuurtje gehad wat je wel tijdens zwangerschap en bv mag gebruiken. Het heet curanal, het zijn pillen en zalf. Er is maar één apotheek die het levert en je hebt een recept er voor nodig. Het spul werkt wel, alleen duurt het wat langer dan reguliere medicijnen.
Sterkte

quote: F schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('31-08-2005 10:06:21'));

Hoi meiden,

Tja, het is weer eens een ander soort vraag maar ik val maar meteen met de deur in huis... Ik heb (dankzij een paar weken waarin ik moeilijk naar de wc kon) 2 aambeien gekregen. Een heel vervelend, pijnlijk maar vooral genant probleem. Nu weet ik dat veel vrouwen dit hebben maar ik hoor en lees er nooit wat over... Nu vraag ik mij af hoe ik in godsnaam straks bij de bevalling zoveel druk moet zetten tijdens het persen want de druk ontstaat hoe dan ook op de aambeien... Mijn huisarts zei laatst dat  aambeien wel kunnen groeien tot het formaat manderijn.. toen lachte ik nog mee want ik had ze nog niet (puur toeval dat we er toen op kwamen).
Maar nu het voor mij realiteit is, droom ik zelfs van manderijnen hahaha.

Nu hoop ik dat jullie misschien weten hoe dit straks bij een bevalling gaat. Ik zal het wel tegen mijn gyn moeten zeggen (oh help.. het is zo'n leuke jonge vent )... Maar goed, heeft 1 van jullie misschien ervaringen of tips die jullie met me willen/kunnen delen??

Groetjes F (36 wkn)

Hoi F,

Sja ik heb er sinds een aantal weken ook 2 terwijl ik ze bij de eerste zwangerschap en eerder in mijn leven nog nooit of te nimmer heb gehad.

Ze zijn bij mij gelukkig niet groter geworden maar mijn huisarts zei dat je veel laxerende producten moet eten en drinken om je ontlasting dun te houden bv roosvisee laxo drinken en hij zei ook dat ze tijdens de bevalling vanzelf kapot kunnen gaan en leegbloeden en dan ben je ze gelijk kwijt.

Hopelijk heb je er wat aan.

Groetjes,

Mirella

hoi f.

Ook ik had een aambei tijdens de zwangerschap. bij de bevalling groeide deze inderdaad tot formaat stuiterbal!!! Eigenlijk had ik dat toen niet zo in de gaten. maar na de bavalling heb ik er wel last van gehad. ik heb toen creme gebruikt. thereanal heet die en daar is de aambei flink van geslonken. Hij is bijna weg nu en mijn dochtertj eis nu 7 weken. misschien kun je die creme nu al gaan gebruiken zodat je aambeien al slinken?
 verder gebruikte ik lactulose siroop om de ontlasting zacht te maken dit mag ook in combinatie met bv.
heel veel succes,
groetjes carlijn

Hoi lieve meiden,

Bedankt voor jullie reacties!! Wat een vervelend probleem is het toch he?! Ik heb vandaag inderdaad alvast bij de apotheek een zalf gehaald die het wat verdoofd en de aambeien iets laat krimpen... zucht, hopelijk helpt dat al wat.
Het idee dat ze zwellen tot formaar stuiterballen..... (oh mijn god!!! ) of knappen tijdens de bevalling  lijkt me vreselijk maar ik ben blij te horen dat ik niet de enige ben met dit probleem.. ze zullen er in het ziekenhuis wel raad mee weten lijkt me dan..
Heel erg bedankt voor jullie reacties en hopelijk zijn we snel van het probleem af...

Groetjes F.

Terug
Bovenaan