Vraagje over procedure ziekenhuis

A

Anoniem

Guest
Nou daar ben ik dan op dit forum,
eindelijk worden we geholpen door het ziekenhuis, naar een aantal keren naar de huisarts te zijn gewest over mijn menstruatie heefd het geen zin meer om te wachte. Ik had een hele onregelmatige menstruatie dus ze vermoeden zo wie zo een hormoon stoornis.

We proberen er goed mee om te gaan maar dat is niet altijd even makkelijk. In mijn omgeving waren 4 vriendinnen en 4 collega' s ZWANGER en ondertussen allemaal al bevallen van een gezone meid of dochter. zucht mijn tijd komt ook wel.

Afgelopen dinsdag heb ik mijn eerste onderzoek gehad. er is baarmoeder slijm afgenomen om te kijken of de zaadcellen zich wel goed kunnen voortbewegen, en er is een inwendige echo gemaakt.
Helaas had ik mijn eiersprong nog niet dus moet ik morgen weer terug komen voor het zelfde onderzoek. Sorry voor het lange verhaal maar ik vond het even fijn om mijn belevenissen van me af te schrijven.

Kan iemand mij een beetje de standaard procedure vertellen van de eerste onderzoeken in het ziekenhuis ? of zijn die er niet.

thx al vast,
Mariska

Reageer ff op mezelf omte zeggen dat ik ook nieuw hier ben vandaar mijn elle lange verhaal, sorry en toedeloe.

Mariska

hoi mariska,

welkom hier, alhoewel je dat liever niet had gehad natuurlijk.

elk ziekenhuis heeft een andere procedure maar komt wel gedeeltelijk overheen.
ik kan je de stappen vertellen die ik heb door gemaakt;

* als eerste een uitstrijkje en meerdere  inwendige echo's.
(begrijp dat je die al hebt gehad)
* daarna een bloedtest voor mij en zaadonderzoek van manlief.
* 2x een samenlevingstest.
(heb vernomen dat veel meiden hier deze niet gehad hebben)
dat betekend na het vrijen naar het ziekenhuis voor baarmoederslijm onderzoek.
* hsg test.  
( foto van je baarmoeder en eierstokken)

bij mij was de samenlevingstest niet goed.
vandaar dat ik snel in het iui traject ben beland.
jij gaf aan dat het ws een hormoon kwestie is bij jouw.
dat zal dan ook naar voren moeten komen in je bloed onderzoek.
ik hoop dat deze antwoorden je duidelijkheid hebben gegeven.
suxes, groetjes,
jana.

Hoihoi,
Inderdaad, bij ieder ziekenhuis doen ze het anders.Ik ben 4 juli voor het eerst naar gyn geweest en juni 2005 gestopt met de pil.
Ik kreeg eerst een uitstrijkje en de volgende maanden  follikelmetingen. Was ook onregelmatig en ze groeiden niet goed (eitjes).
Samenlevingstesten
Clomid om de groei van de eitjes te bevorderen
Bloedonderzoek(bij mij)  en spermaonderzoek van de man
Bleek niet goed te zijn bij mijn mannetje.
November intakegesprek gehad ivf en eigenlijk konden we december al starten met IVF, maar we starten januari.
Heb HSG overgeslagen en bij mij is alles in sneltreinvaart gegaan vind ik dankzij onze gyn.
Moeder was 39 toen ze in de overgang ging, dus de arts vond het goed dat we al zo snel kwamen.

Wij zijn na ruim een jaar naar de gyn gegaan. Eerst kreeg ik een inwendig onderzoek en moest ik op 2 momenten in mijn cyclus bloed laten prikken. Ook ben ik getest op een aantal geslachtziekten en bacteriën. Vervolgens is er een samenlevingstest gedaan en een zaad-onderzoek. Tot nog toe is alles goed. 18 december krijg ik een HSG.

Veel succes met alles.

Groetjes, Mendy

Hoi,

Wij zitten vanaf vorig jaar sept. in de MM. Wij hebben in een sneltreinvaart alle onderzoeken gehad.

- Eerst heeft mijn man verschillende zaadonderzoeken gehad  <--------------heel erg slecht.
- Toen heb ik een aantal keer een echo gehad om mijn eigroei in de gaten te houden.
- Geen samenlevingtest omdat het zaad zo slecht was dat we voor 100% zeker voor IUI of IVFzouden gaan
- HSG onderzoek
- Clomid
- kijkoperatie
- IUI met hormoonstimulatie (waarvan 1x zwanger <----miskraam na 7 wkn)
- over 2 wkn beginnen met 1ste IVF

Volgens mij was dit zo'n beetje. Hoop dat ik niets vergeten ben.

Veel succes verder in de MM.

Kruimel

Terug
Bovenaan