vraagje over pukkeltjes in het gezicht

hallo mede mamma;s,

Het is lekker weer en we kunnen nu massaal naar buiten, lekker wandelen.
Ik heb het idee dat iedereen een stuk vriendelijker is als je met een kinderwagen loopt. Mensen die je groeten en zomaar je aanspreken. Heel erg leuk....

Maar ik heb een vraag.
Mijn dochtertje (5,5 weken oud) heeft sinds een paar dagen kleine rode pukkeltjes in haar gezicht.
ik geef flesvoeding (nutrilon omneo). wie heeft enig idee wat dit kan zijn en wat ik er eventueel aan kan doen?

Groetjes,
Henriet
 
Hoi,

Waarschijnlijk heeft je kindje last van de pubertijd. Ze heeft nog hormonen van jou in het lichaam. Het gaat vanzelf wel over.

groetjes

Marja
(moeder van Suzanne 20-01-06)
 
Hoi,

Mijn meisje had met 2 maanden ook ineens overal pukkeltjes, het leek wel eczeem en het zag er (in mijn ogen) best ernstig uit. Ik meteen naar de dokter, maar die zei dat babies wel vaker pukkeltjes en rode plekjes hebben, en dat dit heel normaal is. Kan door hormonen komen, of gewoon 'zomaar'. Het gaat ook zomaar weer weg, met een week of 2 zag mijn kindje er weer helemaal zacht en roze uit!

Marieke
 
Hoi,

Mijn zoontje heeft ook vanaf da hij 4 weken was tot ongeveer 2 maanden erg last gehad van pukkeltjes in het gezicht. BIj hem was het, volgens het cb zwangerschapsacne. Dat kwam inderdaad van de hormonen. Met 2 maanden zou het moeten verdwijnen. Inderdaad was het toen weg. Hij zat er echt helemaal onder in het gezicht.
Maar het kan ook goed warmte-uitslag zijn. Daar heeft hij nu weer last van. Z'n wangetjes zijn knalrood en overal zitten pukkeltjes. Ook op zijn buikje en armen trouwens.
 
Mijn zoontje heeft daar ook regelmatig last van. Dan zie je de ene dag wat pukkeltjes op zijn voorhoofd en 2 dagen later is het weg. Nu heeft hij weer wat pukkeltjes naast zijn ogen, maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat over een paar dagen wel weer verdwijnt.

Pukkeltjes die lijken op jeugdpuistjes zijn onschuldig en onbehandelbaar. Ze verdwijnen gewoon vanzelf. Mijn zoontje heeft er ook geen last van.
 
Hallo,
Die pukkeltjes zijn geheel onschuldig. Mijn dochtertje kreeg ze ook met ongeveer 6 weken. En na enkele weken verdwijnen deze weer vanzelf. Mijn dochtertje had ze alleen in het gezicht en in haar nek. De dokter bij ons noemt deze uitslag "babypuisjes" Het heeft te maken met de hormonen die je kindje heeft gekregen van de moeder tijdens de zwangerschap.

Gr. Chantal
 
Bij mijn dochtertje zie ik ook dat ze warmte bultjes heeft die weer wegtrekken als ik haar minder aankleed of wat koeler leg.
Maar toen ze 6 wk was kreeg ze ook bultjes , binnen 3 dagen zat haar hele gezicht onder. Ik ben toen naar de ha geweest bleek ze een schimmelinfectie te hebben, die gelukkig met een zalfje binnen een week weg was...
Als je denkt dat je kindje er last van heeft (jeuk/pijn) kun je altijd de ha raadplegen.

Door1
 
Terug
Bovenaan