vraagje over puregon naalden!

A

Anoniem

Guest
Hi..
ik heb vandaag al mijn medicaties gekregen rondom IVF....wat een boel johh.....
de puregon injecties bewaar ik in de koelkast maar kan ik de naalden buiten de koelkast bewaren..??? want volgens mij doen ze dan extra pijn als je je zelf moet injecteren om de naald ijskoud is....wie kent dit of wie weet dit??
ik heb ook een aantal dozen Progestan capsules gekregen....nou kan ik me niet herinneren dat mijn gyn het hierover gehad heeft. Waar is dat voor???

gr
FF

Hoi FF,

Wat een boel medicijnen heb je voor IVF nodig hé.

Ik heb voor mijn IUI's ook Decapeptyl, Puregon, Pregnyl en Progestan bolletjes gebruikt. Ondanks dat bij mij alles goed was (alleen onregelmatige cyclus) moest ik toch hormonen gebruiken. Mijn man heeft heel slecht zaad, zo konden we de kansen wat verhogen (1x zwanger <---------miskraam na 7 wkn)

Ik bewaarde alles in de koelkast, behalve de bolletjes. Heb  jij voor de Puregon ook zo'n soort insuline pen, waar de naaldjes los bij zitten?
Dan kan je als je dat fijner vind de naaldjes gewoon buiten de koelkast bewaren. Het gaat erom dat de vloeistof gekoelt blijft. Als je maar niet vergeet, als je wegggaat en niet thuis kan prikken, om een naaldje mee te nemen. Als je je spuiten 5 á 10 min voordat je moet  prikken uit de koelkast haalt, dan is de vloeistof op kamertemp. en doet het geen pijn als je het inspuit (je kan ze bijv ook in je handen warm draaien)

De Progestan bolletjes bevorderd een goede innesteling van de embryo. Progestan maakt een lekker zacht bedje klaar voor je kindje in wording.
In een natuurlijke cyclus maak je zelf Progresteron aan in de 2de week van je cyclus. Maar omdat nu je eigen hormoonhuishouding stil wordt gelegt gebeurd dat dus niet, vandaar die bolletjes.

Succes ermee

Kruimel

Ik zag op de lijst dat we ongeveer gelijk lopen met onze 1ste IVF, gezellig.
Een heleboel meiden beginnen in dec/jan met IVF.  Dat vind ik wel fijn, we kunnen elkaar dan goed steunen en aan elkaar optrekken.  

Ik word over ongeveer 6 á 10 dgn  en dan ga ik voor 2 wkn beginnen met decapeptyl.

groetjes

huhhh wat raar....mijn gyn heeft het helemaal niet gehad over progestan...althans dat ik dat moet gebruiken en dat terwijl ik volgende week woensdag al moet beginnen met puregon spuiten......maar ik hoef nu niet te wachten op mijn ongie...aangezien mijn hormoonhuishouding nu al stil ligt vanwege Lucrin.....misschien dat dat er iets mee te maken heeft......ik moet hem maar gauw ff bellen......
oke thanxx ...dus ik kan de puregon naalden gewoon buiten de koelkast bewaren...das fijn....en ja ik heb ook een puregon pen.....spannend hoor......het lijkt me zo raar om mezelf te moeten prikken...hopelijk gaat dat goed...
we will keep in touch....

FF

Hee meiden,

Ik ga weer heel hard voor jullie duimen hoor!!!! Hopenlijk brengt de ivf jullie allemaal succes!!!

lfs ing

Terug
Bovenaan