vraagje over roken en stoppen met de pil

Hallo dames!

Ik heb een aantal van jullie berichten en tips gelezen, en merk dat ik een "groentje" ben...Ik ben nu ruim 4 maanden geleden gestopt met de pil. We hebben het de eerste maand met condoom gedaan zodat mijn lichaam "bij kan komen"naar het schijnt. We hebben een erfelijkheidsonderzoek achter de rug en die was gunctig, dus we gaan ervoor! Ik ben nu 14 jaar non stop aan de pil geweest en merk nu ik gestopt ben veel meer zin in seks heb. Vooral net na mijn menstruatie. Daarbij ben ik veel afgevallen, waar ik niet om sta te juichen. Wie herkent dit?
Ik leef gezond, sport regelmatig en drink vrijwel geen alcohol. Maar....ik kan het roken niet laten ik rook nu een paar jaar alleen tijdens het uitgaan, avondje vrienden e.d. Gemiddeld zo'n 6 sigaretten per week denk ik. Ik wil zo graag helemaal stoppen maar het lukt me niet. Ik heb een ijzeren dicipline maar het roken....ik voel me soms echt een loser. Nu heb ik gehoord en gelezen dat soms roken als je zwanger wilt worden helemaal niet zo erg is, maar ik kan het me niet voorstellen. Heeft een van jullie hier ervaring mee? Wie heeft er een paar goede "helemaal stoppen met roken tips?"
Wat een verhaal he! Bedankt voor het lezen.

Liefs Lies.

Hey lies

Als je wil stoppen me roken moet je gewoon in een keer stoppen en zorgen dat er geen sigaret meer in de buurt is.

Ik heb ook gehoord dat als je gestrest raakt van het niet roken dat af en toe een sigaret dan beter is als die stres wat je hebt van het niet roken.

Suc6 met stoppen en zwanger worden.

Groetjes Desire

hoi lies,
Nu wij gaan voor het zwanger worden, ben ik gewoon in 1 keer gestopt met roken en tuurlijk heb ik af en toe echt wel die drang naar een sigaretje maar over het algemeen gaat het erg goed. De 1e twee weken vond ik het moeilijkst. Ik wilde gewoon nu al stoppen want ook voor het zwanger worden is het beter gestopt te zijn, en als ik het kan kan jij het ook, ik rookte wel veel ongeveer 10 sigaretten per dag! En ik ben in 1x gestopt, als je erachter staat en het echt graag wil het stoppen dan kan je het anders niet. Ik hoop dat je ook stopt, heel veel succes
liefs sas

Tja, je leest overal dat roken slecht is voor een ongeboren kindje. En dan wordt er geen onderscheid gemaakt tussen veel en weinig roken. Dus toch doorzetten om proberen te stoppen. Het zal zeker moeilijk zijn, maar waar een wil is, is een weg!

Het is gewoon ongezond. Geen twijfel mogelijk denk ik. Ik weet dat je toch allerlei excuses gaat verzinnen om toch door te roken (doe ik zelf ook), maar voor het kindje is het echt niet beter als je blijft roken.

Ik rookte zelf 30 sigaretten per dag al zo'n 12 jaar lang. Ben nu gestopt en ik weet waar ik het voor doe. Houd je babytje in je achterhoofd en dan lukt het wel.

Terug
Bovenaan