Vraagje over slapen: wel of niet wakker maken?

A

Anoniem

Guest
Hoi Dames,
Daniëlle heeft al 2 dagen niet lekker bij oma geslapen.
Normaal gesproken (als ik vrij ben) slaapt ze 's ochtends tot een uur of 9, maar als ik moet werken moet ik haar wakker maken om 6:00u om haar dan bij oma af te leveren. (ik begin nl. al om 7:00u).
Maar goed nu heeft ze overdag maar een uurtje geslapen bij oma en verder niet (terwijl ze normaal s' middag echt nog wel 3 uur slaapt.
Vanochtend werd ze dan ook om 11:00u pas wakker. Om half 4 heb ik haar weer in bed gelegd en hup weer gelijk slapen en nu ligt ze dus nog te slapen.
Zie hier mijn dilemma: moet ik haar nou wakker maken of niet?
Normaal gesproken gaat ze meestal zo rond 19:30u weer naar bed maar als ze nu pas om 19:00u wakker wordt uit dr zelf?
Bovendien is ze ook een beetje verkouden en daarom heb ik er moeite mee om dr wakker te maken, maar ik wil ook weer niet dat ze vannacht niet goed slaapt.
Dus dames kom maar op met de tips. . . .

Groetjes van Sonja

Hoi,

Wat vervelend dat je bij oma niet slaapt. Heeft dat een reden?  
Ik denk dat je wel moet proberen om een beetje regelmaat te houden. Want anders dan is ze elke  keer total loss op jouw vrije dagen en dan wil je juist leuke dingen met haar  doen. En zo zal ze toch eerder geneigd zijn om bij oma te slapen, denk ik hoor.  
Ik zeg ook maar wat.

Succes ermee!!

Hoi Sonja,

Als ze nu nog slaapt (wat ik niet denk) dan zou ik gaan kijken en dan wordt ze vast wel wakker als ze niet te vast slaapt.
Anders raakt ze helemaal uit haar ritme.

groetjes Maris

Hoi hoi,

Het gebeurt ook vaak dat Rik bij Oma niet goed slaapt (lees: 1 uur).
Toch houd ik zijn eigen ritme aan en sochtends gewoon uit bed en smiddags weer naar bed. Anders ga je (niet bewut) toch de tijd weer verleggen en aat ze idd op jou vrije dagen erg veel slapen.

Succes

Groetjes Saskia

Nou het probleem had zichzelf al opgelost, net nadat ik mn berichtje had geplaatst werd mevrouw (gelukkig) wakker.
Ik wil nl. het liefst dat ze uit zichzelf wakker wordt, want als ze blijft slapen heb ik het idee dat ze het nodig heeft.

Ik moet trouwens zeggen dat ze nooit problemen heeft om bij oma te slapen hoor, dit is voor het eerst. Ze heeft bij mn ouders gewoon een eigen kamer met bed en normaal gesproken gaat ze rond 9:00u naar bed (1,5 uur) en dan s' middags nog 2 uurtjes. Misschien komt het door dr verkoudheid ofzo.

Oja en inmiddels ligt ze ook alweer te snurken dus het is allemaal goed gekomen,
bedankt voor jullie reacties in ieder geval,
groetjes van Sonja

Hoi,

mooi dat het allemaal goed gekomen is! wou toch nog even reageren. Wij halen Alice elke morgen gewoon tussen 7 uur en 7.30 uit bed. Eigenlijk is ze altijd wel wakker maar als ze om half 8 nog niet wakker is dan maken we haar voorzichtig wakker. Doen we dat niet dan is ze de hele dag niet te spreken en wil ze savonds weer niet naar bed en zijn we voor een paar dagen het hele ritme kwijt en hebben we een chagarijnig meisje rondkruipen!

Groetjes

Terug
Bovenaan