Ik denk het eerste aan je eisprong: daarbij is er ook altijd wat extra slijmvorming en gezien de tussentijd tussen je laatste menstruatie en je vraag, lijkt me dat de meest logische. Is wel even afhankelijk van de lenget van je cyclus: je eisprong vindt plaats 14 dagen voordat je weer ongesteld wordt, (bij een regelmatige cyclus van 28 dagen is dat ook 14 dagen na je eerste menstruatiedag van de laatste ronde.
Mocht je rond deze periode (vanaf 2 a 3 dagen voor je eisprong tot een dag erna) geslachtsgemeenschap hebben gehad, dan heb je dus een kans dat je straks zwanger bent, maar dat kun je pas meten vanaf je eerste te verwachten menstruatiedag. Nog ff geduld dus,
Je kunt je eisprong trouwens, naast dat slijmverlies en de lichte buikpijn, (sommige vrouwen voelen echt even een kramp op die dag), ook meten door elke ochtend voordat je opstaat even te temperaturen: zodra je wekker gaat, temperatuur je. Wel zorgen dat je blijft liggen, zodra je (minder dan een uur voor opstaan) in actie bent geweest, is je temperatuur sowieso wat hoger.
Maar als het goed is, gaat je temperatuur bij ontwaken iets stijgen rondom je eisprong, (ergens tussen de 0,3 en 0,5 graden, over het algemeen). Die stijging houdt aan tot aan je menstruatie: dan daalt ie weer naar het oude niveau. Tenzij je zwanger bent: dan houdt die stijging aan.
Was voor mij de manier om te weten dat ik zwanger was: de testen waren pas positief bij 2,5 week overtijd :-( (Ik ben daarin wel een uitzondering: de meeste vrouwen die zolang negatief testen, zijn toch niet zwanger). Ik zat dus echt te wachten tot het moment dat die test maar eens positief wilde worden, want voor mezelf wist ik het al,