Hallo,
Mijn zoontje van 6 weken heeft oek spruw gehad. Wij hebben geen dactarine gebruikt, maar nystatine, maar volgens mij is het toedienen het zelfde. Ons werd geadviseerd om na elke voeding zijn mondje in te smeren. Eerst moesten wij zijn mondje goed schoonmaken met een schoon vochtig spuudoekje. Hierna konden wij zijn mondje insmeren met een gaasje met hierop een paar druppels nystatine. Hierbij moet je er goed opletten dat je zijn hele mondje insmeert. Af en toe was het best een strijd, maar uiteindelijk is hij toch van zijn spruw afgekomen.
Ik hoefde ook eerst niet behandeld te worden. Ook al had ik zere tepels, volgens mijn huisarts ging dat vanzelf weer over. Dat heb ik geweten. Na een aantal dagen had ik niet alleen zere tepels, maar mijn hele borsten deden heel erg zeer. En nog steeds kreeg ik te horen dat het vanzelf over zou gaan. Uiteindelijk heb ik besloten om te stoppen met de borstvoeding. Ik leefde alleen nog maar op pijnstillers. Leek me niet goed voor mijn zoontje, maar ook niet voor mezelf.
Dus als ik jou was zou ik ook jezelf behandelen. Volgens mij kan het nooit kwaad en je weet dan zeker dat jij het niet meer hebt en dus ook je zoontje niet meer kan besmetten.
Succes!!