Vraagje over spuiten zetten..

A

Anoniem

Guest
Hoi dames!

Nou ik mag beginnen met IUI 4.. mijn cyste was kleiner geworden dus we hebben groen licht om met Menopur te beginnen.
Ik had een vraag voor jullie allemaal: ben ik de enige die echt heel veel moeite heeft met spuiten zetten? Ik moet het morgen voor het eerst zelf doen en ik zie er echt heel erg tegenop om te klooien met ampullen en naalden, voel me net een junk. Ik kan echt niet tegen bloed en spuiten dus ik hoop dat iemand de gouden tip heeft om het heel makkelijk te maken? De Pregnyl zette m'n lief altijd (ik met m'n ogen dicht) maar dit moet ELKE dag dus ik moet het gewoon zelf kunnen, ik kan niet altijd op iemand anders rekenen...

Bedankt alvast!

Liefs, Saar

Hai Saartje,

Super dat je ma gaan beginnen met je 4-de iui. en dat je cyste kleiner is geworden. Wat spannend nu toch! Kan me voorstellen dat je het eng vind. Ik moet regelmatig voor mijn werk (ben groepsbegeleider op een woongroep met verstandelijk gehandicapten kinderen) een spuitje zetten en ik moet je eerlijk zeggen.....vind het bij mezelf altijd enger dan dat ik deze bij anderen moet zetten. Erg hé?

Ik weet dat het erg cliché klinkt....maar je went er vast aan. Even het knopje omdraaien (in je hoofdje) en go for it!!Maar makkelijker gezegd dan gedaan.

Heel veel susses meid! En hopelijk wordt je dappere daad beloond (met een mega zwanger resultaat)

Liefs Indy

Hoi Saartje

Ik ben ook geen fan van naalden en dacht dat ik het zelf nooit bij mijzelf kon. Ik mocht het laten doen door de huisarts en in het weekend door het ziekenhuis. Dat zag ik helemaal niet zitten, dus na een instructie (en een dvd demonstratie) heb ik zelf geoefend op mezelf. Eerst niet kijken en nu kan ik er zelfs naar kijken. Over het algemeen merk ik er niets van en heel soms denk ik........... dit was geen fijne plaats om een naald te zetten.
Heel veel succes en echt het valt enorm mee

Liefs

Lydia

Hoi Saar,

Het valt best mee. Ik moet voor mijn werk ook regelmatig een injectie geven, maar bij mezelf vond ik het enger dan bij anderen. Toen ik het voor het eerst moest doen, zat ik ook heel lang met die prik in mijn hand, en durfde hem niet in mijn buik te duwen  maar hoe vaker ik het deed, hoe makkelijk het ging. Nu gaat het eigenlijk heel automatisch, ik jas hem er zo in. De ene keer doet het zeerder dan de andere keer, maar  dat is maar even. Ik hoef ook niets klaar te maken, Decapeptyl is kant en klaar en Puregon is een soort insuline pen, hoef ik alleen maar op te draaien. Alleen de Pregnyl moet ik klaar maken.
Het gaat je best lukken, oefening baart kunst.
Succes ermee.

Kruimel

Terug
Bovenaan