Vraagje over Sylvan en zn FV

Hallo,

Ik weet ff niet meer wat ik met Sylvan zn flessen aanmoet.
T is namelijk zo: Hij heeft  de laatste tijd altijd keurig netjes doorgeslapen. Dan kreeg ie zn 1e fles rond 9.00 á 10.00. Hij krijgt/ kreeg 4 fless van 230cc
Nu (net na zijn 19wk sprong) komt hij gwn veel eerder als anders. Het is al een x 4.00 geweest, maar ook 5.30 en 6.00. Dan kan ik hem nog rustig krijgen met een klein flesje van 100cc. HIj huilt dan wel ffkes, maar goed...
Hij zit nu dus op 5 flessen. Op zich prima, maar dan moeten ze 200cc per fles zijn, omdat ze maar 1 liter per dag mogen hebben.
Nu doe ik daar op zich niet moelijk over, een dagje brengt echt geen schade aan, maar het moet geen gewoonte gaan worden.
Met een fles van 200 is hij het niet mee eens, hij heeft gwn echt behoefte aan die 230cc.
Alles bij elkaar komt hij dus op 1030 per dag, is 30 te veel, en dat zit me toch niet lekker.
Zou ik aan zn fruit kunnen gaan beginnen? Er zitten allergieen aan allebei de kanten van ons, en met Dylano is ons ook echt geadviseerd om minimaal tot 5,5mnd te wachten. Dit heb ik niet gedaan, een weekje eerder ofzo.
Hij volgt ons ook helemaal als we zitten te eten... Heb weleens gehoord dat ze er dan aan toe zijn?

Hoe zouden jullie dit doen?

Liefs Deb.

hoi hoi

gebruik je al iets van nutrix / rijstebloem erin??

dan vult het wat meer en slaapt hij misschien wat langer door en heeft hij wel genoeg aan 200

als hij per dag 30 cc boven de max uit komt zou ik me er persoonlijk niet al te druk over maken.

heb je geen inloop spreekuur van het cb bij jouw in de buurt??

succes groetjes moekje

p.s. vanwege de allergieen zou ik idd nog geen bijvoeding geven tot de 6 maanden

Hoi Debby,

Zou je 1 fles niet aan kunnen maken met wat meer water en 1 schepje minder voeding. Ik moest even graven in mijn geheugen (wat vergeet je die dingen allemaal snel weer), maar volgens mij is een fles van 230 cc, 210 cc water met 7 schepjes voeding? Kun je dan niet 1 fles maken met 210 water en 6 schepjes voeding. Hij krijgt dan niet te veel voeding, alleen wat extra vocht. Dit deden we bij Bas ook wel eens omdat hij anders over 1 liter heen ging.
En ik zou voor de nacht inderdaad rijstebloem gaan proberen. Dat mag vanaf 4 maanden toch al?

Groetjes, Karin

En als je nu rijstebloem in de flessen doet, dat mag vanaf 4 maanden en dat is meer voedzaam. Deze geven met een 3 standen speen of papspeen, we hebben dat bij Eva ook gedaan, die kreeg een tijd lang alle flessen met rijstebloem. Slapen ze ook goed op!

Groetjes Alice

Nog even.

Sommige kinderen zijn inderdaad eerder toe aan bijvoeding, ik ben echt op het advies van de wijkverpleegkundige bij het cb begonnen met bijvoeding met 4 maanden. Daar keek ik heel vreemd van op, altijd inderdaad gedacht dat je echt niet eerder dan 6 maanden moest beginnen.

Maar ivm allergieën zou ik als ik jou was ook even overleggen met cb, voordat je begint met bijvoeding.

Groetjes Alice

Hai meiden,

Rijstebloem hebben we al geprobeerd, daar kwam hij alleen maar nóg vroeger van.
Vannacht was het ook weer 3.30, op zich niet erg, maar we weten dat hij lekker door kan slapen, maar op de 1 of andere manier lukt het hem niet meer.
Ik heb hem vandaag toch maar fruit gegeven... Zomaar een beetje appel, maar hij vond het maar nix haha! Hij is bijna 5mnd, volgens het bureau mocht dat nu weer wel, met Dylano mocht het pas met 5,5mnd. Dat ze dat op 2jr tijd zo kunnen veranderen hé?

Liefs Deb.

hoi

Bij Ryan mocht ik van de arts pas beginnen met bijvoeden vanaf 6 maanden

kun je zien wat het allemaal verschilt he

misschien toch 's avonds een schepje voeding meer

of dan alleen wat voeding voor hongerige baby's of johannnesbroodpitmeel

succes

moekje

Hoi Debby,

Het is wat met die knulletjes he? Konden ze maar praten, dan was het allemaal een stuk makkelijker.

Sven was ook een jongetje dat met periodes ineens niet meer genoeg had aan zijn voeding. Misschien had ie dan een groeispurtje of zo. Dat duurde dan een week of 2 en dan was het weer goed.

Wij deden bij Sven ook altijd gewoon extra water bij de voeding, dus geen extra schepje voeding! Het kan ook zijn dat ze namelijk slechter slapen doordat ze teveel voeding krijgen! Misschien heeft Sylvan gewoon dorst en niet eens zozeer honger.

Wij zijn destijds met Sven, op advies van de kinderarts in het ziekenhuis, begonnen met een half potje groente bij 5 maanden. De arts adviseerde namelijk eerst met groente te beginnen ipv fruit ivm allergieen. Groente schijnt minder snel allergische reacties te geven dan fruit.... Misschien dat je dat kunt proberen?

Het is inderdaad vervelend als ze 's nachts weer komen maar probeer er niet teveel achter te zoeken. Misschien is het gewoon even een sprongetje waar hij doorheen moet.

Succes!

Groetjes,
Maike

Terug
Bovenaan