vraagje over (te) lang doorslapen.

Ik lees het hier heel vaak maar snap er echt niks van. Kindjes die van 20.30 doorslapen tot 7.00 de volgende morgen ofzo. Hoe zit dit. Ik bedoel dit echt niet verkeerd maar ik had gehoord dat je ze niet langer als 8 uur zonder drinken mocht laten. Dus wij doen nog steeds netjes om 23.00 de laatste fles en tussen 7.00 en 7.30 de eerste fles.

Maar als ik het hier zo lees hoeft dat dus niet perse meer. Wij moeten Tyche voor de fles van 23.00 echt al vaak wakker maken... zou ze misschien anders ook doorslapen? Ik heb ook gelezen dat als je je kindje te lang zonder voeding (ik geef flesvoeding mocht dit nog niet helemaal duidelijk zijn) laat dat dan het glucose-gehalte (ofzoiets) omlaag gaat. Dat ze slap worden en niet meer de energie hebben om te huilen als ze honger hebben. Maar moet ik dit geloven?

Hoe hebben jullie dit gedaan? Zeiden ze dit op het cb of heb je er zelf toe besloten?? Bedoel me niet verkeerd hoor, ik wil jullie niet afzeiken. Ik zou het zelf gewoon fijn vinden om ook een keer eerder naar bed te kunnen. En als dit gewoon kan zou dat natuurlijk fijn zijn.

Graag jullie mening,

Groetjes Kirsten mama van Tyche (19/08.06)
Ps Hoeveel voeding krijgt jullie kindje in de fles? En ook al bijvoeding? Misschien scheelt dit?

Hoi Kirsten

Mij is idd ook verteld dat als ze te lang doorslapen dat de suikerspiegel te laag kan raken, en dat ze zelfs in een coma kunnen raken!!!
Kris gaat tussen 20:30 en 21:00 naar bed. Dan om 23:00 uur maken we hem wakker voor zijn laatste voeding. Als we hem dan terug leggen op bed huilt hij meestal een paar minuutjes, maar soms valt hij ook gelijk weer in slaap.
Vanmorgen heeft hij geslapen tot 7:30, maar het gebeurt ook wel eens dat hij om 6:00 al wakker is, dan laat ik hem wel liggen tot 7:00. Ik wil zelf niet eerder de fles geven.
Kris krijgt nu 5 voeding van 150ml. Komende vrijdag (1 dec.) is hij precies 3 maanden. Volgende week maandag moet hij naar het cb en ik denk dat hij dan wel weer omhoog gaat met zijn voeding.
Zolang ze op het cb adviezeren om een late voeding te geven doe ik dat ook.
Maar natuurlijk moet ieder dat voor zich weten.
Succes, Ellen

Wij moesten Cas ook steeds wakker maken om 22.00 uur. Hij vond het echt niet leuk, huilen en zowat slapend zijn flesje drinken. Vond het eigenlijk hartstikke zielig. Sinds een week krijgt hij zijn laatste fles om 19.00 uur. Vervolgens gaat hij lekker slapen en wordt hij net als normaal om 07.00 of 07.30 uur wakker.
In de laatste voeding krijgt hij sinds hij drie weken is een beetje rijstebloem. Sinds drie weken sliep hij ook door (dus van 23.00 uur tot 07.00 uur).
Ik denk dat je vooral moet doen wat  jij denkt dat goed is.  Ik ben de laatste fles  op gegeven moment ook gaan verschuiven van 23.00 uur naar 22.00 uur. Het is maar een uurtje, maar ik vond het heerlijk om ook eens op tijd naar bed te kunnen.
Cas is nu bijna vijf maanden en hij krijgt vier flesjes van  200 cc (water met voeding) en een keer per dag een fruithapje.  

hoi!
ja...ik vroeg me dit ook al af!!!     zolang slapen, wat een luxe voor papa en mama!
jasmay is nu 10 weken en ik ben al erg blij dat ze de nachten doorslaapt....
ze krijgt melk op de volgende tijden:
07:00
11:00
15:00
19:00
23:00
180 cc water en 6 schepjes melk.
we moeten haar altijd wakker maken om 23:00 voor haar laatste flesje, dit drinkt ze dan ook half slapend....ze slaapt altijd weer snel in tot de volgende ochtend.
soms redden we het makkelijk om tot 23:00 op te blijven maar soms vallen we in een diepe slaap op de bank.
laatst werd ik om half 1 wakker....jasmaytje lag nog lekker te slapen, ik heb haar toen wel wakker gemaakt voor het flesje van 23:00.....
we kunnen inderdaad proberen om haar laatste flesje naar 22:00 te verschuiven!
we zitten toch aan de 5 voedingen die we moeten verdelen op een dag...die nachten willen we lekker zo houden!!!!
op zich gaat het prima zo als we het nu doen...maar inderdaad is 23:00 uur soms best laat, het wordt nu ook al zo vroeg donker, lig je lekker op de bank met kaarsjes aan....zzzzzzz.

Dat van het glucose gehalte geldt alleen voor de hele jonge kindjes.

Ook ik had geen zin meer om elke keer tot 23.00 uur op te blijven en wij hebben nu de voeding van Lukas (19 wk) verschoven naar 22.00 uur. Dit hebben we al weken geleden gedaan. Hij krijgt vervolgens ergens tussen 6 en 7 zijn eerste fles.

Van het CB mogen we de laatste fles eraf halen maar op dit moment doe ik dat nog niet. Ik ben hem namelijk eerst aan het afleren dat hij s'nachts voor een speentje komt (als dat al af te leren valt). maar daar zijn we pas een paar dagen terug mee begonnen.

Nu die laatste fles op 10 uur zit vind ik het ook helemaal niet erg meer om hem te geven. Lukas is er een stuk wakkerder voor (om elf uur was een ramp, net als bij jullie) en ik kan nog steeds op tijd naar bed

Ben vorige week bij het cb geweest en moest het zo gaan plannen dat delano z'n laaste voeding zo rond half negen krijgt.
Ik moest dan terug gaan naar 4 flessen van 200
Tegen half 9 de laatste en dan door laten slapen tot de volgende morgen.
Alleen lukt meneer dat niet, hij drinkt nu met gemak 5 flessen van 200ml.
Dat terug gaan naar 4 flessen heeft dan te maken met de bijvoeding, alleen krijgt delano dit nog niet.
Ik geef hem nu dus nog gewoon 5 flessen want echt zwaar is meneertje niet 6260 gram en is 67 cm met 4 maanden. En zodra de bijvoeding erbij komt terug naar 4.

Maar in principe mag het dus wel volgens het cb naar 4 voedingen.

Succes

groetjes kim

hoi
toen arnotje 2 maanden was ben ik met hem na het cb geweest en hun vroegen aan mij hoelang hij sliep toen was dat van 23u de laatste fles tot de volgende morgen 9u hun zeiden tegen mij dat ik hem echt niet langer mocht laten slapen omdat het niet goed was omdat de uren die hij dan slaapt  in de nacht langer zijn  als de dag zeg maar en dan kunnen ze een groeistilstand krijgen maar ja nu komt het toen ging de klok een uur terug dus ik dacht ik hou gewoon zijn ritme aan en krijgt dan dus om 22u de laatste fles maar toen kwam die ook om 9u pas weer en nu slaapt hij de klok rond en ik dacht nou dan laat ik em maximaal 10 uur aan een stuk slapen en dan maak ik hem wakker voor te eten maar zo  werkte dat niet kwam ik achter ten eerste duurt het dan een kwartier om em een beetje fatsoenlijk wakker te krijgen en dan begint de ellende meneer wil niet eten als ik em uit zn nachtslaap haal en krijst alles bij elkaar is kei sjagrijnig mag blij zijn dat  er dan 20cc ingaat heb ook geprobeerd om hem slapend dan eten te geven maar het dan het zelfde probleem  mijn kind heeft gewoon last van zware ochtendhumeur hahaha en met eten maak ik hem alleen maar sjagrijniger net zn moeder mij hoef je ook niet wakker te maken voor te eten ik ben dan ook sjagrijnig en ik slaap ook de klok rond als het aan mij ligt dus  het cb ken op zn kop gaan staan maar mijn kindje is nu 3 maanden en slaapt lekker de klok rond laat hem gewoon voortaan liggen en wacht wel tot hij zelf uit de nacht komt heb geen zin om  (ruzie)  te maken en moeilijk te doen voor die 20 cc die ik er misschien in krijg en mijn kindje is super tevreden en lekker vrolijk als hij uit zn eigen  wakker word wat wil een moeder nog meer en hij groeit goed

groetjes jami  

ik heb het ook gevraagd aan het CB. (mijn dochtertjes was toen 13 weken) Volgens de arts mag een baby nu makkelijk lang doorslapen (zij zei zelfs 12 uur achter elkaar maar dat lijkt mij wel erg lang!) Ik hou nu maximaal 10 uur aan en dat werkt prima. Dus 22 laatste voeding uiterlijk 08 wakker maken . Wat betreft het bloedsuikerspiegel geldt alleen voor pasgeboren baby's . "oudere" babies regelen dit nu prima zelf!

Succes. (en slaap lekker)

Terug
Bovenaan