vraagje over tillen enzo...

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

even een vraagje, iets wat mij bezig houdt, waarom is zwaar tillen en schilderen tijdens je zwangerschap zo slecht? en geldt dit ook als je zwanger wilt worden?
Ik heb nl een nogal zwaar lichamelijk beroep, ben nl onderhoudsschilder, en dat houd in dat ik dus ook met zwaar spul loop te sjouwen.
Ben benieuwd naar jullie reacties.

liefs,
Geetje

Hoi!

Ik ben geen dokter,maar volgens mij is zwaar tillen niet goed omdat je baarmoeder dan kan verzakken..tenmiste dat dacht ik.
En van verf kan ik me voorstellen dat er in sommige verfsoorten stoffen zitten die niet goed zijn bij inademing..voor de vrucht.
Maar als je het zeker wil weten zou ik het eens navragen bij je huisarts,ik weet nl niet of het ook een bezwaar is als je zwanger wilt worden.

Dus heb je nog geen duidelijk antwoord,sorry

Liefs,Swinnie

Hoi Geetje,

ook ik heb geen echt duidelijk antwoord maar weet wel dat het bij schilderen gaat om de schadelijke dampen die je inademt. Die zitten vooral in synthetische verf, verf op waterbasis is minder schadelijk. Synthetisch wordt ook niet meer verkocht voor de consumenten voor binnengebruik, maar nog wel aan de groothandel en bedrijven. Aangezien jij ook bij een bedrijf werkt kan het dus ook nog synthetisch zijn en dan zijn die dampen inderdaad niet goed voor je. Als je verder bent in je zwangeschap (ik geloof na 6 weken) krijgt het kind via de placenta alles binnen wat jij binnenkrijgt, dus ook schadelijke stoffen.

Die dampen  zijn sowieso schadelijk of je nu zwanger bent of wilt worden of  geen van die  twee .

Mijn man werkt als veiligheidsadviseur voor een verffabriek, vandaar dat ik dit weet.  
Over tillen kan ik je echt niets vertellen, maar ik raad je zeker aan om alles na te vragen bij je huisarts. Die kan je echt alles uitleggen en de eventuele risico's bespreken.

Succes!

Terug
Bovenaan