A
Anoniem
Guest
Ik ben Kasia en ik kom uit Polen. Ik woon 4 jaar in Nederland samen met mijn man. In januari 2007 verwachten we onze eerste baby. Onze achternaam is natuurlijk Pools, best lang;-) We willen graag dat het kind de Poolse voornaam krijgt. Toch willen we dat deze naam in Nederland niet echt exotisch klinkt, daarom mijn vraag. Voorlopig hebben we twee namen gekozen: voor een jongen: Kornel, voor een meisje: Olga. Dat zijn mooie namen, wel bekend in Polen, niet heel populair, wat ik leuk vind! Voor zover ik weet zijn ze ook in Nederland bekend. Ik weet dat jullie Korneel hebben ( met dubbel 'e&apos
, maar de versie met een 'e' komt soms ook voor.
Hoe klinken deze namen in het Nederlandse oor? Dat kan ik helaas niet 'voelen', hoewel ik jullie taal al een beetje spreek. Klinken zij mooi of erg? Ouderwets? Wat voor connotaties heeft de gemiddelde Nederlander als hij deze namen hoort? Ik verwacht alleen eerlijke antwoorden, hoor!
Groetjes,
Kasia
Hoe klinken deze namen in het Nederlandse oor? Dat kan ik helaas niet 'voelen', hoewel ik jullie taal al een beetje spreek. Klinken zij mooi of erg? Ouderwets? Wat voor connotaties heeft de gemiddelde Nederlander als hij deze namen hoort? Ik verwacht alleen eerlijke antwoorden, hoor!
Groetjes,
Kasia