vraagje over uitgerekende datum

Dag meiden!

Ben voor het eerst vandaag op het forum, en dat terwijl ik al 38 weken zwanger ben!!! 22 november ben ik uitgerekend, begint nu dus echt zwanger te worden...l
Vraag me al tijden iets af en misschien kan één van jullie mij vertellen 'hoe en wat'; 22 november ben ik dus uitgerekend, als je dan 40 weken terug rekent kom je op de datum van 15 februari. Nu lijkt het me zo leuk als onze kleine op valentijnsdag verwekt is, maar is dit mogelijk? Ik heb namelijk ook gelezen dat na de "daad", het eitje pas een week later is ingenesteld; beginnen ze dan pas te tellen met de weken? Dan zou het dus de week voor 15 februari zijn verwekt. Wie weet hoe dit precies zit?? Kan trouwens niet vanaf de eerste dag menstruatie rekenen aangezien ik al tijden niet meer ongesteld was (gestopt met de pil, lichaam in de war en dus geen menstruatie meer gehad).
Hoor graag van jullie!

Groetjes!

hi,

sperma blijft lang goed zo'n 3 tot 4 dagen en als je altijd een onregelmatige cyclus heb gehad kan het best een valentijn baby zijn. Ik ben zelf op 16 febr. uitgerekent en op moederdag was mijn conceptie.
succes met de bevalling!

grt. suuz

quote: suuz82 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-11-2006 17:17:32'));

hi,

sperma blijft lang goed zo'n 3 tot 4 dagen en als je altijd een onregelmatige cyclus heb gehad kan het best een valentijn baby zijn. Ik ben zelf op 16 febr. uitgerekent en op moederdag was mijn conceptie.
succes met de bevalling!

grt. suuz

oh ja, het is 42 weken volgens mij? hoop dat niet al te erg is.

Hoi,

De eigenlijke zwangerschap duurt 38 weken, dus je kindje is zo'n 38 weken voor de uitgerekende datum verwekt :)

Er wordt 40 weken gerekend, omdat ze tellen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie, en bij vrouwen die regelmatig ongesteld zijn is  de laatste menstruatie  2 weken voor de eisprong.  

Dat zou dus betekenen dat je kindje eind februari / begin maart is verwekt.

hoi mamafajah
heb je in het begin geen termijnecho gehad waarbij ze je verteld hebben hoever je was?dat kunnen ze op de dag af zien.daarbij tellen ze automatisch die 2 weken "kado" op.als de vk dus een uitgerekende datum heeft bepaald aan de hand van de echo,en je trekt daar 38 weken vanaf,weet je wanneer je bevrucht bent.maar zoals al eerder gezegd is,kan het ook een zaadje van een vrijpartij eerder die week zijn.
wel romantisch,valentijnsdag.ik ben 2 dagen na valentijnsdag uitgeteld.en officieel zwanger sinds mn mans verjaardag.ook wel grappig.alleen was de bevruchting dus eigenlijk 2 weken later,maar leuk blijft het.
groetjes kari

je hebt er verstand van zo te lezen. Kan je mij ook helpen met mijn twijfel.
Ik durf er haast niet over te praten, ook niet met de gynaecoloog. Probeer er wel naar te vissen steeds maar ze blijven zo vaag.
mijn laatste menstruatie was 21-8. Dat is nu dus 11 weken geleden. Ik vroeg gisteren nog naar de dag dat het bevrucht is, en weer geven ze als antwoord: vanaf 21-8. Dat kan toch niet. Ik heb 3 en 16 september sex gehad en wil toch echt weten wanneer de conceptie was want dat scheelt 2 weken!!!!!!
Kan je me helpen met deze berekening alsjeblieft??
buurmeisje

quote: buurmeisje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-11-2006 09:49:29'));

je hebt er verstand van zo te lezen. Kan je mij ook helpen met mijn twijfel.
Ik durf er haast niet over te praten, ook niet met de gynaecoloog. Probeer er wel naar te vissen steeds maar ze blijven zo vaag.
mijn laatste menstruatie was 21-8. Dat is nu dus 11 weken geleden. Ik vroeg gisteren nog naar de dag dat het bevrucht is, en weer geven ze als antwoord: vanaf 21-8. Dat kan toch niet. Ik heb 3 en 16 september sex gehad en wil toch echt weten wanneer de conceptie was want dat scheelt 2 weken!!!!!!
Kan je me helpen met deze berekening alsjeblieft??
buurmeisje

Hallo Buurmeisje,

Ik zou in dat geval denken dat de conceptie bij jou op 3 september geweest is. Dat is   2 weken na je laatste menstruatie. Wanneer je heel regelmatig menstrueert zou 4 september je eisprong geweest zijn (2 weken voor je volgende menstruatie). En dan zou 3 september heel mooi kloppen. Als je niet heel regelmatig ongesteld bent kan het afwijken.

Terug
Bovenaan