vraagje over uitgerekende datum

A

Anoniem

Guest
Hey allemaal,

Ik had een een vraagje.
Ik ben uitgerekend op 1 november he en dat zou normaal een donderdag zijn,zo heeft mij vorige gyn het mij verteld.
Nu ben ik sinds kort veranderd van gyn en met de 20 weken echo,was op een woensdag en was ik eigenlijk volgens mij 19 weken en 6 dagen.
Nu zei hij dat ik 20 weken en 1 dag was...
Maar nu is mijn vraag...als mijn uitgerekende datum een donderdag is zou ik dan niet elke week juist op een donderdag het aantal weken zijn?
Nu is het op een dinsdag,volgens mijn gyn maar dan klopt het toch niet dat een zwangerschap  40 weken duurd.
Hoop dat ik het een beetje duideljk heb  uitgelegd want klinkt wat ingewikkeld :)

Liefs orchideke

gaandeweg de zwangerschap word de uitgerekende datum vaak nog bijgesteld, de ene keer krijg je een echo en lig je een paar dagen voor en de andere keer lig je een paar dagen achter. Dat heeft volgens mij gewoon te maken met dat ze de ene keer een groeispurt hebben en de andere keer niet. Als er maar zo weinig dagen tussen zitten kan je het beste de originele uitgerekende datum aanhouden volgens mij. Tenzij je met zwangerschapsverlof zit, dan zou ik de vroegste datum aanhouden :) Kan je een paar daagjes eerder met verlof.

Hey,

Daar heb je wel gelijk in :)
Maar wat ik vergeten te zeggen was is dat hij dus wel niet van datum veranderd.
Daarmee dat ik het zo raar vind.
Normaal zou het dan toch de donderdag zijn denk ik persoonlijk.
Gwn het klinkt zo logish ook he.
25 januari was de eerste dag van men laatste menstruatie.
Dan nu donderdag zou ik 24 weken zijn.
En dan donderdag de eerste dan uitgerekend...
Zoiezo zal ik nu wel niet op die 1 ste bevallen hoor aangezien ik een geplande keizersnede krijg zal dit mss een paar dagen eerder zijn.
Ik zal mij gwn houden aan de datum dat mijn eerste gyn zei.
Is ook de meest logishe denk ik.
Bedankt

Liefs orchideke

Terug
Bovenaan