vraagje over vlees.

hallo allemaal.

ik heb een vraagje over vlees en hoe ik dat zelf klaar kan maken????
ik maak bijna alles vers en wil nu soms ook beginnen met vlees, maar het lijkt me niet slim om zoiets te bakken wel???
en moet je dat dan koken??? en kan je dat met alle vlees soorten???
mijn zoontje is 6 maanden en hij eet heel erg goed.

groetjes claudia
 
Hallo,

Wij hebben het vlees wel gewoon gebakken, toen we er voor het eerst mee begonnen. Sterk gemarineerd/gekruid vlees depten we een beetje af en dit ging prima!!
Kan me voorstellen dat gekookt vlees niet te eten is.
Lust het zelf ook niet en moet er niet aan denken om het te eten...
Maar misschien denken anderen hier anders over?!

Succes in ieder geval
 
Hoi,

In het begin heb ik vlees (gehakt, kip e.d.) gekookt. Dit was volgens het advies van het cb. Waarom je het in het begin moet koken? Eigenlijk geen flauw idee, maar ik denk misschien vanwege de hoeveelheid vet?  Vanaf een maandje of 8 ben ik het vlees heel zachtjes gaan bakken, zonder kruiden. Na een maandje langzaam wat vleeskruiden (zonder zout want dat kunnen de niertjes nog niet aan!) toegevoegd en zo opgebouwd naar "normaal gekruid" zonder zout.

Groetjes Marieke

NB. Misschien staat er wel iets beschreven over het aanbieden van vlees op deze site.
 
http://www.network54.com/Forum/382080/

Bovenstaande link is een bijvoedingsforum. Daarin staat een introductieschema voor bijvoeding. (voor borstvoeding maar het kan ook voor flesvoeding, natuurlijk). Daarin staat dat je geen vlees hoeft te geven voor de eerst 10 a 12 maanden.
Ik volg dat schema zo'n beetje en ik heb dus nog geen vlees gegeven.


Op het cb zeiden ze dat ik vlees mocht gaan geven en dat dat in het begin gekookt moest worden. Ik heb niet gevraagd waarom, dus dat weet ik niet.

Groetjes,

Linda
moeder van Rebecca 11 november2005
 
Terug
Bovenaan