Vraagje over voeding Sven.....

Hay meiden,

Ik heb geen idee:

Sven is nu anderhalve week oud en drinkt om de 3 uren 60 a 70 cc melk. Één per dag is daarvan moedermelk (gedeeltelijk gestopt vanwege borstonstekingen beide kanten).

Ook in de nacht komt hij om de 3 uren. Op zich al een goed ritme voor zo,n kleine man.

Nu de vraag:

- gaat hij uit zichzelf straks langer doorslapen in de nacht?
- doet hij dit dan ook overdag?

Hoe werkt dit?

Liefs me

 
Onze Maud is vandaag precies 4 weken, 3870 gram en drinkt sinds vandaag 5 maal daags een 120 cl flesje (met schepjes zo'n 135 cl). Met zo'n flesje slaapt ze 's nachts al ruim 5,5 uur (hebben al 2 keer die hoeveelheid in het laatste flesje gedaan).
Alleen 's avonds tussen 19.00 en 22.00 wil ze niets van haar bedje weten en halen we haar er gewoon uit.(afwisselend box en liggend in de armen).
Kortom, er komt al iets meer doorslapen in na 4 weken.
 
Pim is morgen 2 weken en drinkt 6 flessen per dag van ongeveer 120 cc. Pim is wel een flinke boy, dus hij kan het hebben. Regelmatig laat hij nog wel wat staan of spuugt hij nog het een en ander uit. Overdag komt hij netjes om de 4 uur. 's Nachts met moeite om de 3 uur. Overdag slaapt hij nu nog heel veel, dit zal steeds minder worden. Hopelijk gaat hij de nachten dan beter en langer doorslapen. Uiteindelijk gaan ze doorslapen, maar bij de een duurt het wat langer dan bij de ander. Mijn oudste sliep met 14 weken door, de middelste pas met 8 maanden!
 
Wauw als ik dan lees hoe lang het kan duren tot die kleintjes doorslapen ga ik het nog zwaar krijgen.... Die van mijn zus is nu 7 maand en die sliep met 6 weken al door maar die kreeg dan om 6 uur in de avond borstvoeding en dan om 8 uur weer en dan sliep hij gewoon door tot andere dag 6 uur.
 
Kom even inbreken bij je meid. Ze gaan vanzelf ''snacht meer slapen. Tjerk ging door met 4 weken wat al heel snel is, maar hoor het regelmatig. Daarvoor kwam hij maar 1 keer op een nacht. Je mag langzaamaan de voeding al op gaan voeren. De begeleiding met voeding vond ik bar slecht en had het idee dat ik het zelf allemaal maar uit moest zoeken. Dus een tijdje te weinig voeding geven waardoor hij sneller achter elkaar kwam. Dus ik zou proberen naar 90 water + 3 schepjes te doen. Je merkt het wel als ze genoeg hebben. Als hij geen zin meer heeft drinkt ie echt niet. Wel uitkijken dat hij niet gaat spugen. Dan is het net nog teveel. Je zou ook een aantal dagen naar de 85 ml klaargemaakt kunnen gaan en dan naar de 100 ml. Dan wordt de tijd tussen de voedingen vanzelf langer. Heel veel succes ermee. Heel veel sterkte met de borstontstekingen trouwens. Weet helaas hoeveel pijn dat dat doet.

Dikke kus Supertje
 
Hey!

Als je om de vier uur voedt moet er meer in de fles. Dat heeft dus te maken met het gewicht en met hoeveel hij wil. Mijn Sven heeft heel lang overdag om de drie uur gezeten omdat ie overdag weinig sliep er ik dus elke dag op andere tijden voedde. dan maakte ik dus gewoon kleinere flessen zodat ik wel kon voeden als ie wakker was. dat slaapritme ontwikkelen ze vanzelf en daar pas je je voedingen op aan. Loïs mijn oudste had al snel een ritme te pakken en sliep overdag en 's nachts heel goed. Zij sliep met 5 weken al van 11 tot 7 en kreeg overdag om de 4 uur. Ritme zit nog helemaal in mijn hoofd. Maar Sven was zo anders, die sliep gewoon maar kort en deed dus meer korte slaapjes dan Loïs en sliep soms echt op voedingstijd, dus maakte ik gewoon meer flessen met minder melk. Ik probeerde altijd wel zo uit te komen dat de laatste fles om half 11 viel. Hij kwam de eerste 6 weken zeker rond 3 uur en daarna weer rond 6/7 uur. Na 6 weken begon hij wat te rommelen. dan kwam in de vroege ochtend rond 5 uur of 4 uur, maar hij was pas 15 weken toen ie standaard rond half 7 voor de eerste fles kwam.
Sommige kinderen doen er gewoon iets langer over. Ga gewoon uit van rond 3 maanden dan kan het nooit tegen vallen.
Wat wij altijd wel deden is voor de nacht meer aanbieden. Alles was er extra in ging was mooi meegenomen. Dan is de kans groot dat ze sneller doorslapen. Doorslapen is trouwens 5 uur achtereen onderbroken doorslapen, dat doen ze al heel snel. Maar ze zijn vaak rond 3 maanden als ze helemaal niet meer komen tussen 11 en 6 uur 's ochtends.

Wat een puzzel hè die voedingen, ik snap wat je bedoeld. Hopelijk pakt ie het 's nachts op en ben je binnen 3 maanden van die slopende nachtvoedingen af. Wij wisselden in het weekend trouwens altijd wel af. De ene nacht deed ik de nachtvoeding en mijn man de late avondvoeding (ik ging dan vroeg naar bed!) en de nacht erop ging mijn man eruit en deed ik de late avondvoeding. Zo konden we het wat beter volhouden.

Succes!
 
Terug
Bovenaan