Vraagje over voeding

Vandaag bij het cb geweest. En omdat ons dochtertje soms singnalen heeft dat de fles van 180 cc in de avond te weinig is voor het slapen mogen wij kiezen of de laatste fles verhogen naar 220 cc of een schepje rijstebloem bij de 180 te doen. Ik ben nu aant twijfelen. Welke zouden jullie voor kiezen ?

Rijstebloem doet NIKS!! Echt niks.. dus gewoon 30cc extra toevoegen en dan zie je wel of ze het opdrinkt. Die 30cc extra per 24 uur is zo weinig, dat is prima hoor!

Ik zou voor het ophogen van de fles van 180+6 naar 210+7 gaan. Ten eerste omdat elke dag rijstebloem wordt afgeraden ivm Arseen wat erin zit en ten tweede omdat rijstebloem geen voedingswaarden bevat. Dus tenzij je kindje te zwaar is of wordt kan ze die extra voeding van de fles vast ook prima gebruiken in de nacht.
Mocht ze 30 ml extra fles niet wegkrijgen dan is rijstebloem natuurlijk wel te proberen. Al zou ik er zelf dan voor kiezen de flesvoeding wat te verdikken met vezels (de kleine keuken haver en boekwijtpap bijvoorbeeld) zodat ze ook profijt heeft van de extra vullers.

mijn zoontje kon nooit zoveel drinken, qua inhoud fles. 180 was voor hem altijd al een opgave. maar wel elke nacht komen voor een fles. dus ook rijstebloem gegeven. maar als jou kindje wel meer kan drinken zou ik eerst proberen meer te geven 210 bv. en als dat niet gaat dan zou ik de fles van 180 wat aan dikken met rijstebloem. mijn zoontje heeft nooit last gehad van rijstebloem??‍♀️

Ik had nooit het idee dat ze van rijstebloem langer sliepen. Hier tenminste echt niet, ze kwamen de eerste 6 a 7 maanden altijd voor een nachtvoeding, ook al zat er rijstebloem of pap in de laatste fles. Het deed niks. Mn dochters besloten gewoon wakker te worden in de nacht en ze moesten dan drinken...dus voor de voedingswaarde doet het niks, is mijn gevoel ;)

Rijtebloem is een onzin product. Er kotm zowiezo niks eruit uit het speen, en heeft geen nut. Mijn zoon slaapt al maanden zonder rijsbloem ik gaf altijd voor het slapen 210 ml. Nu is hij 8 maanden oud 150 ml is al voldoende voor het slapen. Je kan het beter ophogen.

Terug
Bovenaan