vraagje over voeding

Goede morgen.

Ik had even een vraagje over fles voeding. Mijn meisje is morgen drie weken oud en ze krijgt nu 90 cc voeding maar kan ik haar s avonds 120 cc geven want op de verpakking staat dat ze dan boven een bepaald gewicht moet zijn en dat is nog niet ze weegt maar 3300 gram en er staat ook op de verpakking als je 90 cc geeft dat ze dan maar 6 voedingen per dag mogen maar zij vraagt er echt om 7 en soms wel om 8. Sorry voor al deze vragen maar het is mijn eerste kindje en ik weet het gewoon niet meer. Nou moet ik er wel bij vertellen dat ze een hele moeilijke start heeft gehad en dat ze 8 dagen op de kindre afdeling heeft gelegen omdat ze niet wilde drinken.

Alvast bedankt,

groetjes melanie

ik doe met de laatste fles bij jr altijd wat meer in. jr slaapt dan wat langer. en ja het mag van het cb. heb het nagevraagt. het enige is wel dat je wat langer bezig bent.

suc6!!!

Hey Melanie,
Ik weet niet precies hoe het zit maar het lijkt me niet slim om van 90 naar ineens 120 te gaan. Ik zou als ik jou was even naar het cb bellen.. die helpen je wel!! Succes en geen 'ge-sorry'. Iedereen is wel eens onzeker en als dit nou de belachelijkste vraag was die we hier ooit gelezen hebben ... haha dat is niet zo hoor. Je kan hier alles vragen!
Groetjes Kirsten, mama van Tyche

hallo
in iedergeval bedankt voor jullie reacties en ik zal geen sorry meer zeggen hihihih
heb net het consultatie buro gebeld en ze bellen me vanmiddag pas terug tussen 13.00 e 15.00

Ik blijf gewoon ff op die 90 zitten vandaag totdat ik wat meer weet.

groetjes melanie

Hoi
Je hebt een richtlijn qua voeding. 150 ml per kilo lichaamsgewicht. ( in jou geval is dat dus 3,3 x 150 = 495 ml) maar dit is een richtlijn. Het ligt eraan hoe ze groeit.
Als je namelijk 6 flessen geeft van 90 zit je er al overheen. Maar je moet doen wat jezelf goed vind. als ze er om vraagt kan je het geven. Honger hoeft ze niet te hebben.

Ik zou zelf niet van 90 naar 120 gaan. Die stap is ineens heel groot. Je kan het   wel opbouwen. Dus een paar dagen 100 en dan 110 en dan 120. Dan went het maagje er beter aan.

Ik heb met Patrick het advies gekregen om het zo op te bouwen. Ook mocht hij een extraatje als hij erom vroeg. Zolang je kindje daarna voldaan is is het goed. ( niet overdrijven met ineens 8 of 9 flessen maar een keer een extra kan geen kwaad hoor.)

Wij geven ook wel eens een beetje rooibos thee als hij tussendoor komt. (patrick is 9 weken weegt 6500 gram en is 60 cm lang) Hij groeit als kool dus af en toe dan krijgt hij wat thee in plaats een extraatje en dat vind hij ook lekker. Maar dit mocht alleen als hij goed groeide en qua gewicht op peil was. En dat is hij.

je hoort vanmiddag wel wat jullie cb zegt want dat is ook verschillend.
groetjes sacha

Terug
Bovenaan