vraagje over voeding

A

Anoniem

Guest
Onze zoon, bijna 8.5mnd eet nu sinds een week of 3 opeens alles, bordje pap smorgens, fruit, groente, en een paar stukjes brood, dus die 4mnd tobbe is niet voor niks geweest, maar ik heb een paar vraagjes:

's morgens krijgt hij vers fruit, best een redelijke hoeveelheid bijv: 1 banaan, met uitgeperste sinaasappel en halve liga, maar nu heb ik smiddags een best groot gat tussen de maaltijden, kan ik hem dan nog een keer fruit geven?? bijv een half potje??
Aan een lange vinger ofzo heeftie niet genoeg en het probleem is ook een beetje, sinds dat die vast eten eet, gaat de fles zeer moeizaam.
'S Middags eet die ongeveer 5 stukjes brood, de rest moet ik bijvoeden met de fles maar dat weigert die.

En wat geven jullie je kindjes als toetje naar het warme eten?? Ik deed eerst danoontje, maar heb nu yoghurt en vanille vla gekocht, beetje mengen en hij vindhet heerlijk, weten jullie of dit wel mag ivm suiker??

Pff wat onzeker allemaal he haha

Liefs

He!
Ik heb niet op al je vragen een antwoord maar wel over de toetjes vraag...........
Ik zou er voor kiezen om de vanillevla achterwege te laten, zit erg veel suiker in en aangeraden wordt om tot 1 jaar liever niet te veel suiker te geven.
Weet niet of je volle yoghurt geeft? Ook dat is een tip, omdat die kleintjes de vetten nog nodig hebben.
Wat je zou kunnen doen, is bijvoorbeeld wat fruit door de yoghurt of wat diksap, ipv de vanillevla.

Gr. Rimke

Volgens mij kan het geen kwaad om je zoon ook 's middags nog wat fruit te geven hoor! Hij kan beter aan extra fruit wennen, dan aan koekjes/snoepjes-achtige tussendoortjes. Of probeer in de loop van de middag nog eens wat stukjes brood. Dan maar in etappes!

Hoihoi,

Fijn voor je, dat je kleine nu wel goed eet.
Wij hadden in het begin ook een gat in tijd   's middags. Evy eetpatroon ziet er nu zo uit; ze wordt volgende week 9 maanden:

7.00 papfles; pap met de lepel lust ze niet. In de fles kan ik ook maar 1 voedingsschepje pap doen, doe ik meer; drinkt ze niet.
9.30-10.00 half potje fruit en eventueel een stukje soepstengel of rijstewafel.
11.30 1 boterham met stroop of smeerkaas. Pate geef ik niet meer; sinds ik op het voedingsforum las dat dit van lever gemaakt wordt en hier afvalstoffen in zitten.
12.00 fles opvolgemelk.
15.00-15.30 half potje fruit.
17.30 warme maaltijd met danoontje na.
19.00 fles opvolgemelk

De hoeveelheden melk, minderen hier ook met de week, lijkt het wel. Evy drinkt nu iets van 300-400cc per dag. Ik probeer tussendoor wel wat water of diksap aan te bieden, maar dit lukt nog niet zo.

Hopelijk heb je wat aan dit schema.  
Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

Hoi!
Ik zou gewoon weer wat fruit geven tijdens ' het gat ' eind van de middag. Beter fruit, dan extra koekjes oid toch? Ik weet niet hoe laat je de 'warme hap' geeft, maar ik weet nog van mijn oudste, dat onze etenstijd voor hem toen te laat was.
Hij at toen vaak tussen 16.30 en 17.00, had dan ook echt trek.
Ik zou ook geen vanillevla nageven, en ook geen danoontje. Mijn oudste zoontje kreeg
alleen maar yoghurt (zonder suiker), hij is nu bijna 2, en eet nog steeds yoghurt zonder suiker. Prima toch!
Succes...
Groetjes Mar

hoi hoi,
ik zou ook geen vla of danoontje geven. beide bevatten veel suiker.
fruit kan denk ik altijd wel of anders een soepstengel of een liga. ik geef ze (9mnd) af en toe een kwart of halfje van een liga. yoghurt hebben we hier nog niet geprobeerd... gaan we vandaag doen.

wel fijn dat hij na al dat getob alles eet!!

Succes!

heyhey

ben van t voorjaasforum, maar zat hier even mee te lezen hihi

toen mijn dochtertje 8 maanden was, gaf ik het fruit smiddags, niet sochtends.

en nu nog steeds (ze is inmiddels een jaar)

sochtends is dat gat minder groot dan smiddags.

ik ga haar rond 10 uur dan een koekje, om 12 uur een boterham en rond 2 uur/half 3 fruit.

vla zou ik nu nog niet doen. zou gewoon danoontje start blijven geven.

tegen een maand of 10/11 kan je overstappen naar gewone danoontje, vla enzo.

je geeft aan dat je zoontje maar 5 stukjes brood eet tussen de middag.

probeer het een uur later weer. misschien eet hij dan de rest op.

succes ermee.

groetjes, do

Zijn danoontjes nu echt zo slecht? Er staat toch op dat er geen suiker in zit, alleen maar kwark en fruit. In liga zit toch ook suiker? Krijgt die van ons ook hoor... Vind het erg moeilijk om haar echt van de suiker af te houden, het lijkt wel of iedereen waar je komt maar gewone koekjes aan babies geeft. Ik vind het trouwens ook erg moeilijk om haar yoghurt of boterham te geven, lijkt wel of daar geen tijd voor is. Ze is nu 9 maanden, maar wil nog 4x bv. Het schema is nu:
8.30 bv
11.30 fruit
12.00 bv
14.00 koekje met thee, diksap of water
16.00 warm
17.00 bv
21.00 bv
Hoe kwamen die van jullie van de bv af? Ze wil na fruit of warm gewoon nog 2 borsten!

Terug
Bovenaan