vraagje over vruchtbaarheid

A

Anoniem

Guest
hoii,
ik ben sinds september 2010 gestopt met de pil. Daarna heb ik gewoon 3 normale menstruatie's gehad.
6 december was mijn laatste menstruatie.
Ik ben dus al bijna 5 maanden niet meer ongesteld geweest.

Ik heb vorige week een inwendig onderzoek gehad en er was niks vreemds te zien.
12 mei moet ik naar de gynaecoloog voor verder onderzoek.

Maar nu is mijn vraag: ben ik nu wel gewoon vruchtbaar?

Wij willen graag een eerstje kindje!

Wij zijn sinds september 2010 bezig voor een 2e en ben onregelmatig ongesteld, waar ik bij de eerste helemaal geen last van had. Echt heel raar.

De huisarts vertelde mij dat als je een aantal maanden niet ongesteld bent(en dus ook niet zwanger), je dus waarschijnlijk geen eisprong hebt en dus niet vruchtbaar bent in zo'n periode.......

Vervelend allemaal he!

bedankt voor je snelle reactie!!

Ik dacht zelf ook al wel dat je dan geen eisprong hebt.. maar heb weleens gelezen dat er ook vrouwen wel zwanger worden terwijl ze al maanden niet ongesteld zijn geweest..

maargoed de kans is dus heel klein!

't duurt allemaal zo lang..

Heb je al eens een ovulatietest gebruikt?

Anders maar gewoon het onderzoek op 12 mei afwachten......

nee ik heb nog geen ovulatietest gebruikt,, misschien dat ik dat maar eens moet proberen!

Ja het is alleen jammer dat er dan weer 3 weken voorbij zijn...

Jeej wat vervelend.. Ja je kan wel n eisprong hebben maar dat weet je dan pas als je ongesteld wordt, dan is je eisprong dus geweest! Hopelijk komt er iets uit de echo meid! Ik snap dat je graag een kindje wil. Sterkte, hopelijk heb je snel duidelijkheid!

Ik zou de ovulatietesten gaan gebruiken. Als je geen eisprong kunt vinden, kun je met jouw bevindingen naar de huisarts stappen. Dan kan er gekeken worden naar een oplossing.
Ik ken iemand van het als-het-langer-duurtforum die ook geen eisprong had. na 2 hormoonkuurtjes nu vrolijk zwanger!
Natuurlijk hoef je niet direct die onderzoeken in, maar er is een oplossing als je geen eisproing hebt!

Even informeren bij de huisarts als je geen eisprong hebt (of maar een paar per jaar) kan natuurlijk ook!

Succes meis, houdt je ons op de hoogte?

Liefs Daisy

hoii,
bedankt voor alle berichtjes!!

Mijn man vertelde me gister dat ik nu vandaag 5 dagen geleden heel veel slijmerige plakkerige witte sliertjes had. Veel meer als normaal. (sorry voor de info)

Ik heb eens zitten rekenen en ja hoor, als ik gewoon normaal ongesteld zou zijn geweest dan zou ik 23/ 24 april een eisprong hebben. Dat is dus 4/ 5 dagen geleden!!

Zou ik dan nu wel een eisprong hebben gehad????

Terug
Bovenaan