vraagje over wiegmatras

A

Anoniem

Guest
Hallo Allemaal,
Afgelopen weekend hebben we van een familielid een wiegje gekregen
Dit wiegje is compleet, alleen over het matras heb ik mijn twijfels...
Het is een dun matrasje(ik schat zo n 3 cm dik) en ik denk niet dat dit matrasje goed is
Zelf denk ik dat het veel te dun is, ik weet niet welke eisen er aan een matras gesteld zijn. Hopelijk weet een van jullie het wel!
Alvast bedankt,groetjes!!!

Hallo,

Ik ga zelf het wiegje gebruiken waar ikzelf ook als baby in heb gelegen.
Heb wel een nieuw matrasje erin, volgens mij moeten ze minstens 8 tot 10 cm zijn, heb er zelf 1 genomen van 10 cm dik.
Tijdens het intakegesprek heeft die vrouw er zelfs apart nog even naar gevraagd en gevoeld.
Ik zou als ik jou was toch even kijken voor een nieuw matrasje.

Groetjes Linda

Hallo,

3 centimeter is wel erg dun, maar 10 centimeter voor een wiegje lijkt mij weer wel wat veel. Ze liggen er maar een paar maanden in. Het matrasje wat ik voor de wieg heb laten maken (bij babyplanet kost een op maat gemaakt matrasje voor een wiegje maar 19.95), is 5 centimeter dik, volgens mij is dat voor een wiegje redelijk standaard.

Groetjes,
Tamara

wij hebben net een wieg gekocht, daar zat een matras bij in. Ik denk dat deze tussen de 3 en 4 cm is (schatting)

Als je een tweedehands wiegje hebt met matras, lijkt het me altijd prettig een nieuw matras er in te leggen of het nou wel of niet voldoet. 10 cm is voor een wieg inderdaad errug dik.

Miep

Terug
Bovenaan