vraagje over zetpil

hallo
mijn dochtertje bijna 5 mnd heeft net om 21u een zetpil gekregen ivm het krijgen van prikjes .
Nou is mijn vraag dus als de zetpli erin zit hoelang duurt het voordat het opgelost is ?

LET WEL hoge koorts heeft ze niet! dus warm is ze niet echt.

ben bang als ze moet poepen dat ze het eruit poept

gr

Hallo,

Volgens mij is zo'n zetpil heel snel opgelost. Dus als je de zetpil om negen uur hebt gegeven is hij nu zeker al opgelost. Alleen als ze gelijk na het inbrengen gaan poepen dan moet je opnieuw een zetpil geven.

Gr. LaR

hoi,
Zo een zetpil is gauw opgelost en de pcm gaat na een kwartiertje al werken.
De pcm zit 'verpakt' in een soort hard vet, dit vet kunnen ze bijv wel bij een scheet eruit laten lopen, maar dan is het iets gekleurd en vloeibaar, de pcm stoffen zijn er dan al uit.
Als hij erge persdrank krijgt, kan je even in zn luier kijken of er een soort klonterige toestand inzit of het vloeibaar is, als het klonterig is, dan is de zetpil niet opgelost.

als je trouwens, een halve zetpil geeft moet je hem wel in de lengte doorsnijden in plaats van in de breedte, dit omdat de pcm stoffen 'onderin' zakken naarmate ze ouder worden, en anders zou  je kindje of heel veel of heel weinig pcm krijgen terwijl je dat niet in de gaten hebt.

groetjes Marina

Terug
Bovenaan