Vraagje over ziekmelden

<p>Ik moet mij voor 60% ziekmelden. Wat houdt dit precies is. Dat je minder dagen werkt of dat je voor 60% minder doet op de werkvloer? </p>

Het meeste waarschijnlijke is inderdaad dat je nog 40 % van je uren werkt. Het zou ook kunnen zijn dat er in de 100 % van je tijd, maar 40% output verwacht wordt. Het laatste wordt wel eens gedaan, maar zie je vaker bij 10 of 20 % arbeidsongeschiktheid.
Ben je bij de BA geweest? Zou het zeker ook even bespreken met je leidinggevende. Succes! 

Hoeveel procent je ziek gemeld bent hangt af van hoeveel je van je normale werkzaamheden doet. Je kunt dus 100% van je uren werken, maar niks van je eigen werk doen. Dan ben je toch 100% ziek. Maar het kan ook zo zijn dat je 100% van je uren werkt, en maar 50% van je eigen taken in die tijd doet. Dan ben je 50% ziek gemeld. 
60% ziek melden is dus nogal variabel hoe dat ingevuld kan worden, en is dus nogal een vreemd advies. Wie heeft dat advies gegeven? Je kunt het beste een afspraak bij de bedrijfsarts laten maken, die kan met jou een plan maken voor wat je nog wel en niet kan doen en hoeveel uur je kan werken.

[quote quote=10365303]60% ziek melden is dus nogal variabel hoe dat ingevuld kan worden, en is dus nogal een vreemd advies. Wie heeft dat advies gegeven? Je kunt het beste een afspraak bij de bedrijfsarts laten maken, die kan met jou een plan maken voor wat je nog wel en niet kan doen en hoeveel uur je kan werken.[/quote] Ja inderdaad dit vind ik ook vreemd. Je zou toch mogen verwachten dat je zelf ook weet wat de bedoeling is als je voor 60% ziekgemeld wordt. Jíj bent degene die nog voor die 40% moet werken dus het zou fijn vinden als je er ook van af weet..
Oh en dit bedoel ik niet negatief naar jou toe he... ik bedoel dat het slecht naar gecommuniceerd is door je leidinggevende of wie dan ook. 

Terug
Bovenaan