Vraagje over zwanger worden na miskraam

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Hoe snel kun je weer zwanger worden na een miskraam? Kun je meteen aan de slag als je het kindje hebt verloren?

Gr. clear sas

Hoi Clear Sas,

Ik las net je verhaal bij "wie gaat er ook voor een tweede". Hoe gaat het nu met je?

Mijn eerste zwangerschap eindigde ook in een MK. Ik moest een curretage ondergaan, omdat mijn lichaam het zelf niet deed. Officieel is het advies om een menstruatie af te wachten, maar dat is eigenlijk alleen maar omdat je dan zeker weet vanaf wanneer je zwanger bent. Als je baarmoeder schoon is na de MK kun je gewoon weer aan de slag.

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik wasder behoorlijk kapot van en had ook wel even nodig om mijn verdriet en verlies een plekje te geven... Stap daar niet te snel overheen hoor!

Sterkte en ik hoop dat je snel weer zwanger bent.

Groetjes van Saskia

Hallo Clear Sas,

Ten eerste wil ik ff zeggen dat ik het erg verdrietig voor je vind dat jij ook een miskraam heb mee moeten maken. Zelf heb ik er inmiddels twee gehad. Eentje bij zes weken en vier dagen en de ander bij tien weken en zes dagen. De eerste is natuurlijk gekomen, bij de tweede zwangerschap heb ik gecurriteerd moeten worden.

Ook ik heb bij beide miskramen het advies gekregen om de eerste menstruatie af te wachten. Dat heb ik ook gedaan, ookal was het alleen beter 'vanwege de termijnbepaling'. Voelde me er toch beter bij, door de eerste menstruatie na de miskramen had ik het idee dat ik het echt kon 'afsluiten'.

Overigens heeft het bij mij de eerste keer 30 dagen geduurd voordat ik weer ongi werd, na de curritage duurde het maar liefst meer dan acht weken (!) voordat mijn cyclus weer op gang kwam. Dat duurde echt enorm lang. Als we in die tijd toch geklust hadden, was ik denk ik erg nerveus en onzeker geworden over die lange termijn. Dan had ik denk ik heel wat zwangerschapstesten verbruikt.. En daar word je ook niet echt happy van.

Wens je nog veel sterkte en hoop dat je snel weer zwanger bent.

Groetjes,
Janneke

Ik weet nu zeker dat het mis is.  Vanochtend onder de douche al heel veel verloren. Het is net of ik een tweeling aan het verliezen ben, want sindsdien is het nog af en aan met de stolsels e.d. Sorry voor het detail.

De nodige traantjes heb ik gelaten, maar ik geloof dat dit het beste voor het kindje is. De natuur geeft duidelijk aan dat het niet goed zat.

Ik heb nu nog heel veel bloedverlies. Ga er maar vanuit dat dit hoort. Volgens mij ook ergens gelezen dat dit mogelijk is. Donderdagochtend naar de verloskundige en dan hoor ik vast of  de baarmoeder leeg is.  

Bedankt voor jullie reacties!

Gr. clear sas  

ha

wat naar voor je!
je bent er al zo op ingesteld he?
ik zou als ik moest kiezen wachten tot na menstruatie, ik deed dit eerst niet en werd daar behoorlijk zenuwachtig van. na 1e cur teste ik en was de test pos na 5 weken. en ik blij, maar nee, was nog zwangerschapshormoon. ik moest toen 2 x hcg prikken, want als dat stijgt is het zwanger, maar bij mij was het dus nog dalende van de zwangerschap. na 2e cur deed ik dat dus niet, wachtte ik gewoon af tot   menstruatie, want die domper na 1e cur wilde ik niet nogmaals. nou het was maar goed dat ik gewacht had, want het duurde 12 weken voordat ik ongi werd. dus ik zou anders echt super zenuwachtig geworden zijn en veel getest hebben.

sterkte ermee

groetjes

Terug
Bovenaan