vraagje over zwangerschap

A

Anoniem

Guest
hai meiden,

ik heb een vraagje ik ben 16,5 weken zwanger eerst heb ik een abortuspil genomen omdat ik het allemaal niet meer wist, vriendje heel gedoe allemaal dramatisch.
Ongeloofelijke spijt van, je moet dan 2 pillen nemen en de eerste genomen en tweede bij overgeven eruit..
NU ben ik dus nog steeds zwanger godzijdank alleen vandaag checkup gehad en blij dat me kindje niet goed zit..
Nu zijn er mogelijkheden om alsnog abortus te doen..
Heeft iemand hier ervaring mee..?
Me kindje zit ook niet goed in me baarmoeder namelijk..kan dus ook gevaarlijk worden
Bij dokter ben ik ook beetje emotioneel geworden dus heb weinig mee gekregen moet ik eerlijk zeggen...

liefs en bedankt voor advies..

je komt erg verward en onzeker over, is er iemand waarmee je goed kan praten (je vader, moeder, goede vriendin noem maar op) want het hoort alsof je wel een luisterend oor kan gebruiken en iemand de je begeleid en zo te horen gaat het niet echt lekker met je vriend en al die stress is zoiezo niet goed...

Als je nou niemand kan vinden vraag dan hulp bij je VK/ huisarts of iets dergelijks want hulp is wel wat je nodig hebt (als ik zo je verhaal lees he ik ken je verder niet)

Ik hoop dat je snel weer wat lekkerder in je vel zit!

en ik zou misschien ook een seocnd opinion aanvragen voordat je een klein wezentje onnodig aborteert (het is een helemaal compleet mensje je zou het zelfs een dezer dagen kunnen gaan voelen) dus als het niet anders kan is het niet anders maar onnodig aborteren is natuurlijk niet gewenst het is wel een mensenleven inmiddels.

ik bn bij dokter geweest schat. en ja klopt het is erg verwarrend allemaal ik kan met mensen praten hoor maar niet iedereen weet er van af vandaar ik hier kom. Ik begrijp het hoor het is erg verwarrend ja..

Ik vind het ook niet echt helemaal duidelijk je verhaal, maar als ik het goed begrijp heeft de dokter je geadviseerd een abortus te laten doen? Omdat je emotioneel was tijdens het gesprek heb je verder weinig van het verhaal meegekregen? Nou dan wil ik je adviseren direct nog een afspraak te maken met die dokter om alle risico's van het eventueel wel door laten gaan van je zwangerschap nog een keer goed te bespreken. Hij zal je echt wel snappen dat je het door alle emoties niet goed hebt gevolgd! Was er niemand bij je dan toen je het te horen kreeg?
Je zegt dat de baby niet goed ligt ofzo? Betekent dat dat je een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebt? (Kan het me niet voorstellen, want dan had de dokter je direct doorgestuurd naar het ziekenhuis) Of is er iets mis met het kindje? Niet levensvatbaar? Ik hoop dat je daar snel achter komt, want we kunnen je zo niet echt advies geven. Hoe dan ook het is heel belangrijk dat je nog een afspraak maakt met die dokter of eventueel een andere dokter en neem iemand mee die je goed vertrouwt en van je zwangerschap af weet, zodat je samen kunt aanhoren wat er mis is met de baby of de zwangerschap. Als je wel een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebt moet je direct naar de vk bellen of naar het ziekenhuis want daar kun je dood aan bloeden! ik zeg dit niet om je te laten schrikken en ik denk ook niet dat dit het geval is, maar ik zou niet weten hoe een foetus verkeerd kan liggen in je baarmoeder op een andere manier?!

Heel veel sterkte ermee!

Vraagje hoor want ik snap het niet helemaal neem me niet kwalijk..

maar heb jij de abortuspil genomen toen je al 16.5 weken zwanger was?? jeetje..

ben benieuwd hoe het afloopt

x bloem 19 weken!! yoehoee

Terug
Bovenaan