Vraagje over zwangerschapshormonen

Hoi hoi

Ik heb een vraagje. Donderdag 5 januari heb ik een miskraam inclusief curretage gehad. Ik heb toen een discussie gepost op dit forum omdat ik benieuwd was of ik nu een menstruatie moest afwachten of dat daar geen logische reden voor was. Toen kreeg ik van velen te horen dat ik als ik daar weer aan toe was gewoon weer kon gaan proberen om zwanger te worden.

Dus mijn vriend en ik heb ons best gedaan de afgelopen weken, ik voelde tot mijn verbazing zelfs mijn eisprong op 19 januari (precies 14 dagen na mijn curretage) en theoretisch gezien zou ik dus mijn NOD vandaag hebben.

Nou voel ik al een week lang de voor mij bekende (ik heb op dit moment een deja-vu ervaring voel weer hetzelfde als de vorige keer dat ik zwanger bleek te zijn) zwangerschapsverschijnselen. Het probleem is alleen dat mijn verloskundige mij heeft verteld dat het zwangerschapshormoon van de vorige zwangerschap tot wel 2 maanden na de miskraam in mijn lijf blijft hangen en dus zelfs voor een positieve testuitslag kan zorgen zonder dat ik zwanger ben.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Yvonne

Hoi Yvonne,

mijn verloskundige rekende voor ontzwangeren net zo lang als zwanger zijn. bij mij klopte dat wel de 1e keer, 22 weken toen, ik moet zeggen dat ik na de 2e er langer over heb gedaan, toen wel een jaar na een 7maandskindje, maar dat kan ook door de borstvoeding zijn gekomen.
Het kan bij jou dus inderdaad de hormonen van de vorige keer nog zijn, maar we hopen gewoon hard met je mee op een zwangerschap!

Hoi,

Misschien heb je toevallig ook ovulatietesten in huis? Ik heb vorige week voor de grap getest (ben zwanger 7 weken en 1 dag vandaag) Tot mijn verbazing gaf deze test super positief aan!! Ik was bang dat dit weer op een miskraam zou duiden en heb online en verloskundige hiernaar gevraagd en zei zei dat wanneer je zwanger bent de 1e 10 weken van je zwangerschap de LH in je urine erg hoog is, net als voor je eisprong. Na die 10 weken wordt dit weer minder.
Misschien kun je hier iets mee.
Hoop voor jullie dat het alweer raak mag zijn en natuurlijk dat het dan allemaal goed gaat!!

Groetjes Ineke

Hoi Tess,

Volgens mij zij die zwangerschapshormonen nu wel uit je lichaam hoor! Helemaal als jezelf al weer een eisprong hebt gevoeld.

Heb zelf ook een aantal miskramen gehad, tot ongeveer een week na de miskraam blijft bij mij de test positief, wordt met de dag vager.

Volgens mij kun je gerust een testje doen!!!

Sucses, zal duimen!

Liefs Anne

Terug
Bovenaan