Vraagje over zwangerschapssuiker

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Over een paar weken wordt ik onderzocht op zwangerschapssuiker. Mijn vraag is, krijg ik dan gewoon een vingerprikje of sturen ze me door nar het ZH voor een glucosetolerantietest? En sluit alleen een vingerprik wel uit of je al dan geen suiker hebt ontwikkelt?

Groetjes, wintermama.

Bij de zwangerschap van mijn dochter ben ik er ook op getest.
Toen moets ik 3 keer naar het ziekenhuis voor het ontbijt erna en dan om een uur of 2 na het middageten.
Bij werdt er gewoon bloedgeprikt.
IK weet niet of het inmiddels is veranderd dit was in 2004.

Gr Angelique

hoi,

bij mijn oudste werd ik in 2004 naar het zhuis gestuurd om bloed te prikken... dit idd 3x. Gelukkig werkte ik aan de overkant, dus kon ik zo heenlopen en omdat het om een suikertest gaat en ze vrij precies de tijden aanhouden mocht ik voor de rijen en rijen wachtenden aan.
De jongste is 1,5 jaar jonger en bij hem werd ik in 2005 naar de ha gestuurd en was het idd 3x een vingerprik... tja dat had ik ook zelf wel kunnen controleren bij mijn moeder .

Mijn moeder (en broer) heeft (hebben) suikerziekte en die moet(en) juist eens in de zoveel tijd laten bloed prikken omdat daaruit waardes over een langere tijd gehaald kunnen worden....een vingerprik is een momentopname, maar bij 3 prikken op 3 momenten kunnen ze in elk geval wel afleiden of er noodzaak is tot verder onderzoek.

groetjes,
Marije

Ik heb vorige week een suikertest gehad.Ik moest er om half 9 zijn nucter en met ochtendurine.Toen kreeg ik een vingerprikje en kreeg een glucosedrankje.Na een half uur werd ik weer geprikt en dit in totaal volgens mij 4 keer en dan om het half uur.Half 11 was ik klaar.Ik mocht niet lopen(alleen naar de wc)  

Hoi Dames,

Hoe het in NL gaat weet ik niet, ik zelf woon in Belgie en hier heb ik rond 25 weken ook de Glucose Challenge Test gehad.
Ik moest om 11.30 een flesje suikerwater drinken en om 12.30 werd er bloed geprikt.
Ik had om 12.00 een afspraak bij mijn gyneacoloog dus dat is hier wel slim geregeld.
De volgende dag had ik de uitslag en die was negatief.

Maar goed, zo gaat het dus hier in Belgie.
Succes !

Liefs Esther ( 29 weken )

Hallo!

Bij mij is een week of 3 geleden een suikercurve afgenomen om te kijken of ik zwangerschapssuiker had (de baby groeide wel erg hard). Ik  moest 4 keer een vingerprikje halen in het ziekenhuis: 1 nuchter, 1 een uur na het ontbijt, een uur na de lunch en een uur na het diner. Overigens kon ik de laatste drie prikjes ook zelf thuis doen, maar daar heb ik niet voor gekozen. Ik heb dus geen glucosedrankje hoeven drinken....
Dus je ziet het, verschillende manieren! Ik zou nog even navragen wat ze willen doen.
Groetjes,

NathalieMS
(33w+6)

Hoi,

ik moet vrijdag voor suikertesten (ivm mijn start gewicht).
Normaal moet je 3x laten prikken in het ziekenhuis, maar omdat t een half uur rijden is en ik t niet zie zitten om met onze zoon (20 maanden) een deel van de dag in t ziekenhuis te vertoeven, mag ik bij t prikpunt te prikken.
om 8 uur nuchter, om 11 uur niet nuchter (normaal ontbijt en evt tussendoortje) en dan om 15 uur nog een vinger prik bij de vk. De laatste is vingerprik omdat de prikdienst van 7 tot 11 open is, in het ziekenhuis zouden ze wel een buisje prikken.

succes

Ik zou inderdaad even vragen of je nuchter moet zijn of niet.
Hier in Nieuw Zeeland krijg je die zgn Glucose Challenge test waar Esther het over had standaard aangeboden. Als die dan niet goed is, dan krijg je die test waar je nuchter voor moet zijn, dus zou het effe vragen aan de vk.
Ik hoop voor je dat alles goed blijkt te zijn.

Miriam (36+2)

Terug
Bovenaan